Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Jeg har selvfølgelig fått hemoroide nå 2 uker før termin. Hva gjør jeg? Må jeg til lege? Hva kan brukes? Er det farlig under fødsel? Må jo bli ekstra vondt:/
Tusen takkDette kan du gjøre:
- vaske med våtserviett etter toalettbesøk (ikke papir, selv ikke mykt papir da det er cellulosen i papirer som kan virke irriterende)
- gå på apoteket og spør etter en salve som kan brukes mot hemorider i svangerskap. Disse er reseptfrie. Ac3Comfort og Sheriproct for eksempel. Smør deg med disse noen ganger om dagen, og alltid etter nummer 2.
- hvis hemoriden stikker ut, dytt den inn etter du har vært på do.
- hvis det gjør vondt kan du legge på isbit som du har i en plastpose, det gjør at blodårene trekker seg sammen.
Du kan også ta det opp med lege/jordmor på neste kontroll om du ønsker. Det er ikke farlig, tvert imot vanlig, å få hemorider i svangerskapet og spesielt at det blir forverring etter fødsel. Spør derfor om behandling på barsel etter at du har født![]()
Tusen takkMen står på begge de kremene at man må forhøre seg med lege før bruk i svangerskapet? Typisk med sånne ting rett før fødsel
![]()