Trenger råd!

Mittlillemirakel

Juni 2012 Rocks<3
Lillebror er ordentlig vanskelig å legge særlig om kvelden! Han gråter og hyler og kan holde på med i en time før han sovner! Jeg gir han grøt halv syv slik at han kan ta pupp når han legges, i det siste dagene har han ikke klart å holde våken da har han sovnet i 18 tiden! Da har han sovet i en halv time og våknet igjen! Ved leggetiden har han begynt å gråte, prøvd å legge han uten dyne, synge for han, spille musikk, gi pupp, uten hjelp! Det er så slitsomt å holde på med dette syns jeg! Han vil bare sovne i armene mens jeg går frem og tilbake i rommet! Ikke nok med dette, han våkner to tre ganger for å få pupp, så kan han våkne kl 3-4-5-6 og er våken i mere enn en time før han sovner igjen! Jeg merker på kroppen at den er helt utbrent!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje det kan hjelpe å legge han i 18-tiden siden han er trøtt da? Her gikk det sakte men sikkert fra legging rundt kl 22 til kl 18-19 tiden ved 4 mnd alder. Han regulerte det selv.
Har i det siste også merket at han noen ganger må bysses i søvn, antar det er fordi de begynner å bli mer daltne i denne tida. Hvor mange måltider gir du på dagtid? Og hva gir du. 4 måltider gis det her i rekkefølge grøt-mellommålti/lunsj(frukt+melk)middag-grøt-melk. Og han sover natta gjennom. Har du fast rutine ved legging? Tar jo litt tid å innføre, men det kan kanskje hjelpe. Eller hvis du er stresset og utslitt så påvirker nok det også han. Har du en partner som kan legge han han for deg noen kvelder? Selvfølgelig er barn forskjellig, men jeg har ikke så mange tips å gi dessverre.

Kan det være at han har vondt i magen kanskje? Tenner på tur? Vesla her har i det siste og blitt litt vanskelig når hun skal sove for natta.. og her er det tenner som kommer og alt er påvirket, tett og snørrete nese, løs mage OG hard mage, skifter litt. Klør noe voldsomt i gommen.. ser tanna er på tur :P Sliti med magen hele tia her da, men siste tia har den vært sååå bra :D har ellers ikke så mye råd ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hva med å gi grøt litt før, og prøve å legge han før også. Så viktig å lese dem når de er akkurat trøtte nok ;) iallefall her i huset. Hun spiser grøt i fem/halv seks tiden så steller ev. bader vi, en liten puppesup mellom seks/halv syv så er det senga :) har vært slik ca en mnd og det er godt å ha noen timer for seg selv om kvelden :p men som sagt se når han begynner å gni øyne da er det på tide å finne senga :) lykke til

Kan det være at han har vondt i magen kanskje? Tenner på tur? Vesla her har i det siste og blitt litt vanskelig når hun skal sove for natta.. og her er det tenner som kommer og alt er påvirket, tett og snørrete nese, løs mage OG hard mage, skifter litt. Klør noe voldsomt i gommen.. ser tanna er på tur :P Sliti med magen hele tia her da, men siste tia har den vært sååå bra :D har ellers ikke så mye råd ;)

Han klør ille i gommen ja, men ser ikke noe tegn til tenner her, han har løs mage og ja! Takk ellers da ;)

Hva med å gi grøt litt før, og prøve å legge han før også. Så viktig å lese dem når de er akkurat trøtte nok ;) iallefall her i huset. Hun spiser grøt i fem/halv seks tiden så steller ev. bader vi, en liten puppesup mellom seks/halv syv så er det senga :) har vært slik ca en mnd og det er godt å ha noen timer for seg selv om kvelden :p men som sagt se når han begynner å gni øyne da er det på tide å finne senga :) lykke til

Jeg prøvde i dag faktisk å legge han tidligere! Han har sovet fra 19, og har våknet to ganger for å få pupp! Spent på natten ihvertfall! Takk <3

Jeg prøvde i dag faktisk å legge han tidligere! Han har sovet fra 19, og har våknet to ganger for å få pupp! Spent på natten ihvertfall! Takk <3

Ble det greit?

Vi sleit veldig med søvn på min. Trodde det var tenner, men i følge eksperter er ikke det så plagsomt at det skal gå utover søvn. Og det er jo alltid en grunn til at barn ikke sover...
Hos oss var det definitivt ikke tenner. Vi kutta ut melk (ALL melk, gir nutramigen og hirse, risgrøt kjøpt på helsekost +++ og gluten, og begynte å løfte han opp for raping igjen.

Etter 1 uke har vi fått ny unge ♡ sover og er bare blid og fornøyd og fri for utslett og eksem som vi også var litt plaget med.

Jeg ville nok også prøvd å endre litt på rutiner når det kommer til både mating og legging, for å se om det kan hjelpe... men husk at det kan gå noen dager før det blir bedre;)

Med eldste jenta mi, så måtte hun vugges i armene når hun skulle sove.. ellers var det et mareritt å legge hun..og holdt vel på til hun var over 1 år:eek: og jeg husker også at hun ble mer våken av grøt, så hun måtte få det litt tidlig på kvelden, og bare flaske før legging ;)

Og dette med forskere som mener at dem ikke plages så mye med tenner, så kan både jeg og sikkert hundrevis av andre foreldre si at det kan umulig stemme!;) jeg har opplevd at det ene barnet mitt har hatt så vondt ved tannutbrudd at hun har hylskreket og vært utrøstelig.. da var hun 1år og husker hun pekte inni munn..og kunne til om med blø fra der tanna skulle opp:eek:

Back
Topp