Trenger råd

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Lille her er 4 mnd og 3 uker. Nå får han grøt morgen og kveld og mme utenom dette. Så tenker jeg på middag, hva tid begynner en fast med dette? Bør jeg begynne nå og venne han til det eller kan jeg vente?

Merker han er mer mett nå og vil ha mindre mme.. Så har gått ned på mengden til per måltid. For han vil ikke ha så mye lengre.
De har ikke sagt noe om vekta hans,(hvordan han ligger på kurven) men han veiide 2500gr når han ble født, veiide han på mandag da var han blitt hele 7100gr.

Jeg har vel hørt at en kan begynne å introdusere for middag ved 6 mnd alder, men man gjør sikkert litt forskjellig. :-)

ååå kunne ønske jeg hadde gode råd å komme med, men her går det i fullamming og helst litt mer amming... må nok snart til med grøten her da, for føler ikke lille sover så godt lenger... jaja. Kanskje du kan få noe ut av denne bloggposten: http://barebarnemat.blogspot.no/2011/05/nar-introduseres-hva-om-alder-og.html ?
ellers tror jeg morshjertet ditt har et godt instinkt på hva din gullklump trenger :)

Tusen takk. Ja tenker jo hvordan jeg vill ha det. Men vil ikke ha en kresen unge heller. Og det sies at en skal venne barn tidlig med forskjellige matvarer. At de får smake forsjellig tidlig. Men tror jeg venter litt med middag.

Du kan begynne tilvenning av grønnsaker, men kjøtt og fisk skal de ikke ha enda.:)

* æpp'n *

Back
Topp