Trenger råd

Snart_mor til3

August 2013
Da er snuppelille oppe i 39 i feber igjen og dag 5 med feber er et faktum. Føler det er mange her som er andre og tredje gang gravid så må bare spørre,hvilken form for febernedsettende gir dere? Ho liker ikke stikkpillere. Gitt henne det til nå når jeg må,men liker det ikke da ho blir så ufattelig lei seg. Finnes det noe flytende form,som har ok smak? Håper på tips

Paracet finnes i flytende form, vet ikke noe om smak.
Hva med å gå på apoteket og snakke med de?

Paracet finnes i flytende form, vet ikke noe om smak.
Hva med å gå på apoteket og snakke med de?

De har også ibux i flytende form. Jeg veksler mellom de to, paracet og ibux, på ungene og de synes det er "artig" om de får sprøyte det inn i munnen sin selv ;-)

Her i huset responderer ikke eldste på parcet. Så vi bruker ibux. På sykehuset sa de at det var lurt å gi annenhver gang for best effekt

De har også ibux i flytende form. Jeg veksler mellom de to, paracet og ibux, på ungene og de synes det er "artig" om de får sprøyte det inn i munnen sin selv ;-)
Vi gir også dette til eldste jenta vår. Litt stor for de opp i rumpa. Desuten vard et en lege som en gang sa at de virker mye fortere en stikkpillene, og dette er jo bra hvis de har veldig høy feber! Og så smaker de ganske godt:) Paracetten har jeg også fått i flytende på dagligvareforetning! Meny eks. Lykke til!

Som nevnt er paracet flytende å få kjøpt på matbutikker med medisinutsalg. Jeg anbefaler også ibux mikstur, gjerne i kombinasjon med paracet... Ibux må man kjøpe på apotek. enkelte farmasøyter er skeptiske til ibux på barn, men det blir anbefalt av barneleger. min erfaring fra nr 1 er at ibux hjelper bedre...!

Feber er jo ikke farlig, og skal ikke alene være indikasjon for å gi paracet eller ibux. Men hvis barnet har vondt i ørene, halsen, virker utilpass eller spiser/drikker dårlig..da er det riktig å bruke paracet eller ibux. Det stemmer også at flytende er anbefalt, dette fordi det er ulikt opptak i tarmen hos barn, og man er dermed ikke sikker på om barnet får riktig dose....

Ellers vil jeg si at det er greit å få barnet sjekket hos lege etter 5 dager med feber...men der har du kanskje vært... Og siden du ikke er i form du heller så et det jo sikkert et virus som herjer i kroppene deres...og da må man jo bare ta tiden til hjelp ;) god bedring til dere begge :)

Ps. Smaken er ikke så værst... ;) og til de barna som er så store at de kan få 250 mg paracet så finnes det tyggetabletter som ikke er så værst heller :)

Jeg har en som haaaaater stikkpiller. Han får paracet brusetabletter. Det går ned (men må true litt med "du drikker dette, ellers må jeg putte en sånn i popen:-)").

Som nevnt er paracet flytende å få kjøpt på matbutikker med medisinutsalg. Jeg anbefaler også ibux mikstur, gjerne i kombinasjon med paracet... Ibux må man kjøpe på apotek. enkelte farmasøyter er skeptiske til ibux på barn, men det blir anbefalt av barneleger. min erfaring fra nr 1 er at ibux hjelper bedre...!

Feber er jo ikke farlig, og skal ikke alene være indikasjon for å gi paracet eller ibux. Men hvis barnet har vondt i ørene, halsen, virker utilpass eller spiser/drikker dårlig..da er det riktig å bruke paracet eller ibux. Det stemmer også at flytende er anbefalt, dette fordi det er ulikt opptak i tarmen hos barn, og man er dermed ikke sikker på om barnet får riktig dose....

Ellers vil jeg si at det er greit å få barnet sjekket hos lege etter 5 dager med feber...men der har du kanskje vært... Og siden du ikke er i form du heller så et det jo sikkert et virus som herjer i kroppene deres...og da må man jo bare ta tiden til hjelp ;) god bedring til dere begge :)
Hmmm har ikke vært hos lege ennå, for har vel bare tenkt at det er et virus. Men tar en tlf i dag. :-) Tusen takk :-)

Back
Topp