Trenger råd

Bruker730jan

Andre møte med forumet
Sønnen min blir 3 år no 3. des. Han sover no i ei stokkeseng, men vi vil bytte ut senga så babyen kan overta den i mai :-) Spørsmålet er bare ka seng vi skal kjøpe. Thomas toget er den store favoritten no.. Ellers er han veldig glad i biler. Har sett litt på Thomas toget seng, bilseng og brannbilseng. Likte best togsengen. Men trur ikkje det lønner seg pga str. For meg ser det ut som brannbilsenga er lengst. Er som sagt usikker. Noken som har erfaring med noken av desse sengene?

Har desverre ingen erfaring med disse sengene :( Her skal snuppa også ut av stokkesengen sin til våren, og vi kommer nok til å kjøpe en full lengde seng. Varer leeenge, og så kan jeg også ligge i den om nødvendig, eller en gjest ;) Har ikke sett hva som finnes, men håper på en med enten skuffer eller madrass til overnattingsbesøk under.

Jeg kjøpte Ikea-seng til storebror. Den er 165 cm, så han kan vel ha den til han begynner på skolen hvertfall... Og når den tid kommer må han nok ha en høy seng med plass til put under, for vi har ikke så store barnerom

Kan være lurt å kjøpe en seng som ikke blir "barnslig" om 2-3 å, da kan det fort bli dyrt

Sønnen min  gikk rett fra sprinkelseng til vanlig køyeseng når han skifta rom og seng i sommer. Bare å sette på en sånn sengekant så funker det fint :) Vi kom i alle fall fram til at vi ikke orka å gå innom en mellomstor seng før stor bla pga en ekstra utgift og fordi om ungene får stor dyne oppi de sengene har de en tendens til å holde på å ramle ut hele tida.
Så har desverre ingen andre råd å komme med, men jeg sier bare at det kan være like greit å gå over på vanlig str i seng når det først skal byttes.

Mine gikk fra sprinkelseng til jrseng fra IKEA når de fyllte 2 år, men lærte at den str var bortkastet. Neste får ha sprinkelseng og så gå over til vanlig str på senga. Bare bortkastet penger å kjøpe mellom str synes jeg!

Back
Topp