Trenger råd!

Melonen

April 2013s Støttespiller
VIP
Lillegutt har fått to tenner nede. I det siste når jeg ammer biter han meg til blods, og hele amminga har blitt utrolig smertefullemoticon . Hva kan jeg gjøre for å få slutt på bitingen? hver gang han biter tar jeg han bort fra brystet, og han får ikke mer melk før neste amming. Det ser ut til at natta er eneste tidspunkt hvor han  ikke biter, da virker det nemlig som om han er for trøtt.
Er desperat etter råd......................emoticon

Ei jg kjenner ropa høyt når ungen beit, og da gjorde han det ikke mer;p Tror bitingen er en lek jg. Kjenner snuppa biter litt når hun er ferdig å spise, mn koser seg ved puppen. Mn det du gjør høres jo bra ut, mn biter han deg til blods ville jg blitt "hardere" på dt. Reagere med å ta han bort fortere. Si at dette får du ikke lov til! Og ta han bort. Snuppa mi hører etter når hun prøver å spise på noe hun ikke får og jg sier "æsj".. (prøver å unngå ordet nei, vil ikke at det skal bli oppbrukt ;p)

Mamma sa til meg at jeg skulle klype mini i kinnet når han biter i puppen sånn at han skjønner at det gjør vondt når han biter... ikke hardt og ikke med neglene, men litt med fingrene sånn at han kjenner det littegrann... høres kanskje fælt ut, men... ellers har jeg også hørt om folk som har skriki høyt AAAU når ungen biter sånn at de skvetter litt og forstår at det gjør vondt (eller bare ikke liker den høye lyden) så slutter de med det...

Et triks er å gjøre det motsatte av det du spontant gjør: Å dra ungen mot deg istedenfor å trekke den fra deg som jo gjør enda vondere i puppen.
Grunnen til dette er at de ikke klarer å bite med munnen full av bryst, og de blir også litt satt ut emoticon
Verdt å prøve! emoticon

takk for gode råd!emoticon
virker som om han har roet litt ned på bitingen nå, nektet han melk hver gang han prøvde!! så nå må bare sårene gro............

Back
Topp