Trenger råd

*Flaskepott*

Flørter med forumet
Har ein gutt på 4 mnd, så får mme. Dei siste vekene hylskriker han i ca 12 timer kvar dag[:(] Dette blir bare verre og verre for kvar dag.. Han har diare' lignede avføring mangen ganger om dagen, og tisser lite. Han har og gått fra over 1l mme i døgnet til ca 300. Me har vore på Barneklinikken på Haukeland 2 ganger dei siste vekene, den siste gangen blei me innlagt, men me blei sendt heim dagen ettrerpå, med beskjed om å tvinge i han mat.. me har prøvd å prøvd, men det går ikkje[&:] No me både eg å pappaen utslitt, av å ha ein baby som ikkje har det bra..
Kan legge til at me har prøvd ulike typer mme, fruktmos og velling, uten hell..Det er heller ikkje tenner på gang.

Blei lang denne! Nåken som har råd og tips?[:)]

Har dere utredet ham for melkeallergi??
Jeg følte ikke vi fikk noe stor hjelp på Barneklinikken da vi var der,
vi heller. Får veldig vondt av dere når jeg leser dette[:(]
Jeg håper så inderlig dere får svaret dere leter etter, for både deres og lille
prinsen sin del..[:(]

Stor klem til dere

Uff og uff!
Jeg har ingen erfaring med barneklinikken,men det første som slo meg var også en form for allergi, eller problemer i fordøyelsen, kanskje det er noe med tarmene hans?
Vet om en som manglet tarmtotter, og det førte til diare og lite matlyst..vil ikke skremme dere,men det er vel verdt å spør legen om ikke lillegullet deres kan få en nøyere sjekk,og ikke bare godta å bli sendt hjem med beskjed om å tvinge i ham mat!! :(
Villet ringt legen i morgen og krevd en sjekk av magesekk og tarmer, hele fordøyelsessystemet egentlig!

ORIGINAL: *Hønemamma*

Har dere utredet ham for melkeallergi??
Jeg følte ikke vi fikk noe stor hjelp på Barneklinikken da vi var der,
vi heller. Får veldig vondt av dere når jeg leser dette[:(]
Jeg håper så inderlig dere får svaret dere leter etter, for både deres og lille
prinsen sin del..[:(]

Stor klem til dere

Nei, men har begynt å tenka tanken for at det er nåke sånt som er problemet[:(] Eg syns at barneklinikken var heilt tragisk[&:] Vil helst ikkje tilbake der[:'(] Men trur eg tar kontakt me HS imåro, for veileding vidare, for eg ana ikkje kor me ska begynna..

Klem tilbake[:)]

Mistenke nåke slikt me og, så imåro skal me ta kontakt me HS/lege ja! e så sliten no[:(]

må signere de andre jeg.. får helt vondt av dere.. vet hvordan d er å ha en skrike baby.. vilken mme bruker dere? hva med å prøve å skifte imens? på apoteket selger de en som heter nutramigen, den koster litt (259kr) for en 400gr boks. men den er for de barn som har melkeallargi... er jo verdt å prøve.. mange barn reagerer på mme uten å ha en form for allargi, men har sart mage. om d skal vise seg at dere har behov etter dere har vært hos legen, for nutramigen så kan du få den på blå resept. bare ta vare på kviteringene.

min mini hadde kolikk,masse diare,kastet opp all mat og fikk utslett... etter vi begynte på nutramigen så er han helt fin. skriker sjeldent og sover fra 20.00 til 08.00 dette gjorde han ikke før.

ønsker dere masse lykke til og en stor klem sendes deres vei håper d løser seg. hold oss oppdatert.

Hmm.da Andreas var liten,hadde vi det akkurat silk du beskrevd det.
Endte opp med og koke opp h melk,vann og malt.Da gikk det over.
Merk,hadde da prøvd alle andre typer pulver melk,og var instr fra legen om og koke opp på denne måten.
Er jo også snart ti år siden dette da.
(et annet altr er jo og koke opp ris og gulrøtter og mose det.Men er jo litt tidelig for det da.stopper diare dette)

ikke så mange råd enn å pushe på å få være på sykehuset til dere finner ut av det ! det hadde jeg krevd !! å hvem i all verden råder foreldre til å tvinge i ungen mat? trodde helsepersonell hadde litt mer peiling med tanke på spisevegring ! fortsett å mas å krev om bedre utredning ! det er for lettvint å sende dere hjem å be dere om å tvinge i ungen mat !

håper det ordner seg !

krev å få en skikkelig utredning! sånn kan dere ikke gå å ha det. Og ungen har ihvertfall ikke godt av det. Duste sykehus!![>:]

klemmepå!

Jeg tenker melkeallergi. Dra på apoteket og kjøp nutramigen (morsmelkerstatning uten melkeproteiner), ta vare på alle kvitteringer for denne er dyr (dette får du dekket om det er melkeallergi). Du må gi det noen dager før du ser evt bedring om det er allergi.

Så ringer du fastlegen og krever en hastetime på dagen og ber om henvisning til barnelege. Noe plager gutten din.

Jeg hadde også tatt en tur til manuellterapeut evt kiropraktor for å sjekke om han har noen låsninger.

Gutten din MÅ ha i seg mer enn 300 ml hvis ikke blir han dehydrert MEGET raskt og det er virkelig ikke bra. Om han allerede har få våte bleier så drar du til legen med en gang og KREVER hjelp. Ikke gi deg, det er definitivt noe som plager han og du har krav på hjelp.

God bedring!!

ORIGINAL: **Bella**

Jeg tenker melkeallergi. Dra på apoteket og kjøp nutramigen (morsmelkerstatning uten melkeproteiner), ta vare på alle kvitteringer for denne er dyr (dette får du dekket om det er melkeallergi). Du må gi det noen dager før du ser evt bedring om det er allergi.

Så ringer du fastlegen og krever en hastetime på dagen og ber om henvisning til barnelege. Noe plager gutten din.

Jeg hadde også tatt en tur til manuellterapeut evt kiropraktor for å sjekke om han har noen låsninger.

Gutten din MÅ ha i seg mer enn 300 ml hvis ikke blir han dehydrert MEGET raskt og det er virkelig ikke bra. Om han allerede har få våte bleier så drar du til legen med en gang og KREVER hjelp. Ikke gi deg, det er definitivt noe som plager han og du har krav på hjelp.

God bedring!!

Signerer på det sterkeste!!

Jeg kan ikke skjønne barneklinikken ikke gjør mere, det er jo helt teit;-(
Jeg ville prøvd Nutrimigan fra Apoteket. Om den funker og legen kan påvise melkeallergi, kan du få Nutrimigan på blå resept!
Kanskje det og kunne vært lurt å gitt litt vann, så han ikke blir dehydrert!

Har dere noen til å avlaste dere litt? Så dere får sovet eller luftet dere litt? Blir jo gal av all den skrikingen!

Back
Topp