Trenger råd- vonde bryst

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Prøver her inne i stedet

Vet at det er helt normalt å ha ømme og vonde bryst i graviditeten, men nå har jeg ett bryst som er skikkelig vondt :( mange klumper inni brystet. Dette er også samme bryst jeg hadde sinnsykt mye betennelse i for sju år siden når gutta ble født.
Noen tips eller råd til hva jeg kan gjøre for å lette smerten, kanskje til og med unngå ny runde med brystbetennelse??

Holde brystene varme, ullinnlegg og kle godt på deg. ingen lave utringninger etc.

Får du ut noe av brystet?
Det kan være at brytvevet driver og vokser, det kan til tider være veldig ubehagelig.
Ville kanskje tatt en tur til legen, det går an å få brystbetennelse i graviditeten.
Lykke til!

Holde brystene varme, ullinnlegg og kle godt på deg. ingen lave utringninger etc.

Får du ut noe av brystet?
Det kan være at brytvevet driver og vokser, det kan til tider være veldig ubehagelig.
Ville kanskje tatt en tur til legen, det går an å få brystbetennelse i graviditeten.
Lykke til!
Går allerede på antibiotika for noe annet, men vil det ta eventuelt betennelse i brystet også? Begynte på kur i går.

Kommer noen hvite små prikker på brystvorten når jeg prøver å massere i dusjen. Kan det være råmelk?
Hadde ikke noe med guttene før de var blitt født.

Går allerede på antibiotika for noe annet, men vil det ta eventuelt betennelse i brystet også? Begynte på kur i går.

Kommer noen hvite små prikker på brystvorten når jeg prøver å massere i dusjen. Kan det være råmelk?
Hadde ikke noe med guttene før de var blitt født.
Det kommer an på hvilken antibiotika du går på, er foskjellige for forskjellige bankterietyper =)
Blir det ikke bedre ville jeg ikke drøyd så altfor lenge med å gå til legen. =)

Jeg hadde brystbetennelse da jeg gikk gravid forrige gang, og som hestejenta jeg er, la jeg på et varmt omslag med grønnsåpevann, og rulla plastfolie rundt, i påvente av legetime, da det var helg.. Det gjorde susen :)

Hatt litt brystvondt og nevnte det for jordmor. Er melkekjertlene som modnes men skulle være obs på om jeg fikk kuler i brystet eller det kom ut blod. Melkekjertler kjennes jo ut som kuler, men kan være greit å få det sjekket

Back
Topp