trenger råd til legging

*gulljentene*

Andre møte med forumet
av snuppa..da lillesnupp var syk i januar la vi hun til en stygg vane med å bysse henne i søvn i armene våre. Når hun ble frisk igjen nektet hun å sove uten å bli bysset i søvn. Etter hvert har vi klart å få henne over til å bli bysset i søvn i vognen. Det tar lenger tid hver kveld før hun sovner. Prøver vi å legge henne i sengen før hun er sovnet er det fullt spetakkel med hyling og skriking... vi har prøvd å sitte med henne på rommet, helt stille, snakket rolig til henne, prøvd å synge henne i søvn, prøvd med lyset på, og med lyset av..det eneste som får henne til å sove er rugging i vognen.

i tillegg er det ingen rutiner på leggingen..OM vi en dag får henne til å sovne kl 19-20 tiden, våkner hun igjen etter 20-30 min, og holder det gående i alt fra 1-2,5 timer..skikkelig slitsomt å ha det sånn,er liksom ikke NOE voksen-tid igjen etter ungene har lagt seg..

noen som har noen gode råd??

uff da, slitsomt for dere. vi hadde en periode for ens tund siden hvor hun ble helt gal når vi skulle legge henne. vi måtte bare være veldig tålmodige og bestemme oss for hva slags rutine vi ville følge. og så holde denne rutinen uansett, ikke gi oss selv om det tok tiiiimer de første dagene. nå legger hun seg som en lek

hørtes veldig slitsomt ut[:(][:(][:(] vi hadde også problemer me å få mini i seng, men til slutt måtte jeg bare bite i d sure eple å legge hun i senga si å la hun sovne av seg selv. var helt pyton den 1 uka men d gikk bedre en forventet. å ha rutiner på kvelden er gull verdt. her spises d kl 18.00, så bader vi henne, koser litt så får hun pupp før vi går opp på rommet(ca kl 1900), legger henne i senga å synger en sang for henne. så trekker eg ned rullegardinene sånn d blir helt mørk å som regel sovner hun nesten før jeg er ute av rommet.og såver til 7-8 neste morning) men når d er mørkt så vet de at d er natta. lykke til, å håper at derre snart får litt voksen tid på kvelden

Mini var også sånn og tilslutt fant vi ut at nok fikk være nok (både på hans og våres vegne). Vi ha han i sengen, sang godnattsang, sa natta og gikk ut. Når han begynte å grine gikk vi inn igjen hvert 3-5 min og ga han tutt og snakket litt beroligende eller vugget litt på rompa han (uten å ta han opp). Første kvelden holdt vi på i 1t og 40min, neste dag i 45 min og så var del va 10 min dagen etterpå. Angrer ikke på at vi valgte den metoden, for personlig syns jeg det er mye bedre at de klarer å sovne selv. Begynte å sove mye bedre etter dette også. Bysset vi han i søvn våknet han etter 30 min og var totalt fortvilet over at han ikke var i hendene våres og da var det på an igjen. Finn en rutine dere vil ha og følg den. Tar somregel ikke lange tiden å snu dem[:)]

Back
Topp