Trenger råd om permisjon

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Hei jenter!
Trenger litt råd fra dere med erfaring eller synspunkter på området. 
Jeg er student og hadde tenkt å fortsette å være det når babyen kommer. Jeg har jobbet minimalt under svangerskapet og sett fra et økonomisk perspektiv så tenkte vi at mannen kunne ta ut maksimalt med permisjon så fikk begge være hjemme sammen det meste av det første året. Planen min er å studere hjemme og ikke gå i så mange forelesninger. Jeg har tatt et ekstra fag dette semesteret slik at det skal bli mindre å gjøre osv. Noen som har prøvd denne løsningen før?
Snakket med en venninne som er 2. gang gravid og prøvde dette sist og hun angret sa hun. Hun tok kun deltidsstudie også. Så da ble jeg litt bekymra... Jeg vet jo ikke hvordan det er siden jeg er førstegangsfødende. Er redd jeg også kommer tl å angre nå hvis jeg ikke gir babyen min fulle oppmerksomhet det første året. Sånn økonomisk sett så har vi det veldig fint, nesten ingen utgifter og vi bor nesten gratis så om jeg får penger fra lånekassen så holder nok det mye + at mannen jobber nok litt og da ;)
Hva synes dere?? Huff, er så redd for at jeg skal velge feil alternativ... Tingen er at mannen har en sesongbetont jobb også så han har jobb i hele sommer, men må finne seg ny jobb til høsten hvis han skal jobbe... Tror det løser seg uansett da ;) Hva ville dere gjort?