Trenger råd om oppkast

linko

Forumet er livet
Noen som har noen råd for å slutte å kaste opp, eller ihvertfall roe det litt?
Jeg har nå kastet opp i 1.5 døgn. Alt jeg forsøker å få i meg kommer like fort opp igjen. Ble tipset om kokt avkjølt vann, tok ett par svelger og opp kom det igjen.
Kaster opp selv uten å ha forsøkt med drikke. I natt var jeg oppe minst 6 ganger, og kastet da opp bare gallesyre. Det må da roe seg tilslutt?

ORIGINAL: Himmelblå

Huff, stakkars deg...
Farris og eplemost blandet skal være bra sies det. Det er ihvertfall råd som blir gitt på legevakt.

Prøve å drikke en slurk, så vente en stund for så å prøve å drikke en liten slurk til.

Salt kjeks- små biter..

Håper virkelig det begynner å roe seg snart... Håper du har hjelp til pass av Emma ...

God bedring!!!

Tusen takk [:)]
Jeg har forsøkt med Farris og eplemost blandet, men jeg burde kanskje ha ventet til kullsyra går ut?
Jeg er såååå tørst og har bare lyst til å bælme en hel liter. Men når det kommer opp like fort er jo det dumt[&o]

Loff skal også være veldig bindene for magen sies det, og coca cola uten kullsyre.

Masse god bedring [:)]

Farris og eplemost 50/50
Romstemperert doven cola
Salte tørre kjeks

Det er de rådene jeg har i hue.

God bedring til Linko og Scorp80.

GEM!!! Pulver fåes kjøpt på apotek og skal blandes med vann. Dette er en hypoton glukose-elektrolyttløsning. Du får altså i deg væske og elektrolytter som du mister når du kaster opp (eller har diare for den saks skyld...) og sukkeret gjør at du også får tilført litt energi.

Har du ikke noen til å gå på apoteket for deg kan du drikke en blanding av farris og eplejuice. Du bør vel helst holde deg unna brus da brus har et uheldig innhold av elektrolytter og glukose.

Og masse god bedring!!!! [:)]

ORIGINAL: Tine09

GEM
!!! Pulver fåes kjøpt på apotek og skal blandes med vann. Dette er en hypoton glukose-elektrolyttløsning. Du får altså i deg væske og elektrolytter som du mister når du kaster opp (eller har diare for den saks skyld...) og sukkeret gjør at du også får tilført litt energi.

Har du ikke noen til å gå på apoteket for deg kan du drikke en blanding av farris og eplejuice. Du bør vel helst holde deg unna brus da brus har et uheldig innhold av elektrolytter og glukose.

Den har jeg faktisk liggende her. Kjøpte til Emma før vi reiste til syden. Har ikke tenkt på den jeg. Men den skal forsøkes[:)]
Men tviler vel igrunn på at jeg holder på det. Drakk en svelg med farris og eplemost blandet for litt siden, og kom opp igjen det og[:'(]

ORIGINAL: linko

GEM
!!! Pulver fåes kjøpt på apotek og skal blandes med vann. Dette er en hypoton glukose-elektrolyttløsning. Du får altså i deg væske og elektrolytter som du mister når du kaster opp (eller har diare for den saks skyld...) og sukkeret gjør at du også får tilført litt energi.

Den har jeg faktisk liggende her. Kjøpte til Emma før vi reiste til syden. Har ikke tenkt på den jeg. Men den skal forsøkes[:)]
Men tviler vel igrunn på at jeg holder på det. Drakk en svelg med farris og eplemost blandet for litt siden, og kom opp igjen det og[:'(]

Hadde kokt avkjølt vann fra tidligere i dag og fikk blandet dette pulveret i, men kom opp igjen like fort[:'(] Får vel bare innse at jeg ikke skal ha i meg noe i dag eller.

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Sure drops kan også hjelpe, men da må de være virkelig sure [;)]

Ååå det hørtes godt ut nå[:)] Men orker ikke å kjøre ut å kjøpe nå[:(]

Dypp Mariekjeks i tynn husholdningssaft! Det fikk jeg alltid av mamma da jeg var liten. Eller klarer du å få i deg en kopp te? Ellers har jeg bare de samme tipsene som de andre her.. God bedring! [:)]

ORIGINAL: LilleNasse

Dypp Mariekjeks i tynn husholdningssaft! Det fikk jeg alltid av mamma da jeg var liten. Eller klarer du å få i deg en kopp te? Ellers har jeg bare de samme tipsene som de andre her.. God bedring! [:)]

Takk for det[:)]
Men jeg klarer ikke å få i meg noe som helst nå, alt kommer opp igjen like fort. Så har gitt opp for i dag, for forsøke på nytt igjen i morgen.

GEM

Hadde kokt avkjølt vann fra tidligere i dag og fikk blandet dette pulveret i, men kom opp igjen like fort[:'(] Får vel bare innse at jeg ikke skal ha i meg noe i dag eller.

Så kjedelig da! Å kaste opp er virkelig det værste som finnes spør du meg.... [:'(] Men prøv på nytt når du klarer å holde på noe så kommer du deg kanskje raskere til hektene igjen.

Back
Topp