Trenger råd og motivasjon- ut døra

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Jeg er livredd for å havne i depressivgropa og kjenner at jeg begrenser meg selv allerede. Lillegutt er 9 dager gammel og jeg kunne tenke meg å dra mer på ærend og besøk alene. Desverre ender vi opp hjemme med mindre Sambo blir med. Jeg føler meg litt overveldet og usikker med junior alene ute i felten. Og veien ut døra virker så lang uten rutinen på plass enda. Å reise til familie/venner i nærheten går bra. Butikker ol er det verre med, jeg sliter litt med vondt under ammingen og klarer ikke sitte rett opp og ned på en pinnestol å amme. Har dere noen gode råd til en førstegangs som savner å være på farten?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg pleier å amme i bilen om vi er på butikken eller sånne små turer:-) Det fungerer veldig fint! Der får vi sitte i fred, og kan høre på radio og kose oss:-p

Bruker ammerom eller rett og slett en benk. Folk får bare dra til seg øya og ikke nistirre om de synes det er ekkelt at jeg gir babyen min mat når han er sulten. Dessuten flasher jeg ikke puppen mer enn 'nødvendig' uansett. Sitter ikke å lufttørker etterpå liksom :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her har eg alltid en " turbag" klart med kleskift, bleie, våtservietter og alt vi treng for lengre besøk eller butikkturen :) så et det berre å ha det i bilen og vogna og vi er klar:) har en ammeapp så ser at alle ammingene er på ca samme tid kvar dag, og legger alle butikkturer i pausene;)

Jeg slet også masse med amming og kunne ikke levende forestille meg å amme noen andre plasser enn hjemme i sofaen. Nå er gutten 5 uker og smertene ved amming er så godt som borte. Så først nå i det siste har jeg klart å dra ut alene med ham. Bare gi d litt tid så løser det seg nok opp. Men kan anbefale å la mannen ta seg av ungen i mens du drar ut alene en tur i butikken f.eks. D hjalp ihvertfall meg fra å gå fra vettet.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Kjøpesenter har ammekrok:) fint og bortgjemt, sjelden noen sitt der å så da får du være i fred:) deilig å komme seg ut på shopping:)

Her har eg alltid en " turbag" klart med kleskift, bleie, våtservietter og alt vi treng for lengre besøk eller butikkturen :) så et det berre å ha det i bilen og vogna og vi er klar:) har en ammeapp så ser at alle ammingene er på ca samme tid kvar dag, og legger alle butikkturer i pausene;)

Hvilken app bruker du? Har prøvd å søke på breastfeeding, men får bare opp noe jalla greier

Jeg hadde det slik med førstemann. Det vi gjorde var at da mannen kom hjem fra jobb, gikk jeg å handlet alene. Fikk luftet hodet litt og jeg slapp å bekymre meg for stress rundt amming.

Han er bare 9 dager, så ting vil gå seg til. Men en kan jo begynne med korte turer først. Vil også anbefale og ha en liten stelle bag med seg, med bleier, ekstra skift og ellers det er kunne trenge. Og du kommer til å klare det helt fint alene. Når du har kommet deg ut noen ganger, så blir det lettere å se at du får det til alene!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Søk one tap breast feeding ;) trykker om det er høgre/venstre eg ammer, så blir klokkeslett loggført;) kan også notere bleieskift, men orker ikkje;p

Back
Topp