Trenger råd fra dere!

Kystvaktkone

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Hei damer! Er 10+5 i dag, og jeg blir bare mer og mer kvalm, sliten og trøtt! Jobber i klesbutikk og står/løper 7.5t hver dag, og i tillegg er jeg gift med en sjømann som er ute 3 uker i slengen, og jeg har en på 3 år og en på 7 år her hjemme
Jeg har time hos legen i dag, og jeg vet han vil foreslå gradert eller full sykemelding. Noe jeg kjenner hadde gjort godt for en sliten mamma, men samvittigheten min sier noe annet. Jeg har "lovet" sjefen å stå ut året da månedene fremover nå er de travleste hos oss, og vi er allerede en person i manko. Og jeg er jo ikke syk, bare sliten. Jobben kan forresten ikke tilrettelegges.

Hva tenker dere? Tips, råd, erfaringer? På forhånd takk!
 
Jeg tenker delvis sykemelding kan være et slags kompromiss. Da bidrar du uten at du blir så utslitt at du nærmest like så godt kunne vært hjemme likevel. Bedre å jobbe 50% i fullt tempo enn å jobbe 100% av tiden på 70% effektivitet og være utslitt hjemme, selv om du kanskje får gjort litt mer på jobb.
 
Vet sjefen at du er gravid? I så tileffelle burde h*n forstå hvis du bir sykemeldt. Kanskje delvis sykemelding kan hjelpe deg ovenpå igjen..må tenke på deg selv og den lille :Heartred
 
Vet sjefen at du er gravid? I så tileffelle burde h*n forstå hvis du bir sykemeldt. Kanskje delvis sykemelding kan hjelpe deg ovenpå igjen..må tenke på deg selv og den lille :Heartred
Ja, han vet det. Men jeg er den eneste på jobben som har barn (dette er min nr tre på samme arbeidsplass). De to forrige graviditetene har jeg ikke vært kvalm og sliten som dette. Det var han som sa han håpet jeg "i alle fall kan stå på jobb til over jul".
 
Ja, han vet det. Men jeg er den eneste på jobben som har barn (dette er min nr tre på samme arbeidsplass). De to forrige graviditetene har jeg ikke vært kvalm og sliten som dette. Det var han som sa han håpet jeg "i alle fall kan stå på jobb til over jul".
Da hadde jeg iallefall fått meg en sykemelding, makan til forståelsesfull sjef :bored:
 
Ja, han vet det. Men jeg er den eneste på jobben som har barn (dette er min nr tre på samme arbeidsplass). De to forrige graviditetene har jeg ikke vært kvalm og sliten som dette. Det var han som sa han håpet jeg "i alle fall kan stå på jobb til over jul".
At han håper du kan stå i jobb til over jul, betyr jo bare at han håper du holder deg frisk og i god form, ikke at han vil du skal presse deg til å gjøre mer enn du tåler.
 
Jeg tror du bør lytte til kroppen, og ta det litt mer med ro når den trenger det. Det at sjefen virkelig håpet du kunne jobbe frem til jul, betyr ikke at han/hun ikke vil at du skal ta vare på deg selv og lille spire. Helsen kommer tross alt først, og det skal de fleste arbeidsgivere også forstå.

Har vært i samme situasjon selv egentlig. Var maks dårlig timing i forhold til jobb, da jeg ble 100% sykmeldt. Har vært det i 4 uker nå. Men måtte bare kaste inn håndkle, og forstå at dette gikk ikke. Hva med å forsøke delvis sykmelding? Og så snakke med sjefen om hvordan dere sammen best mulig kan løse det?
 
Lytt til kroppen din ❤️ Ta i mot gradert sykemelding. Du og din helse kommer først
 
Ta vare på deg selv og husk INGEN takker deg for at du sliter deg ut på jobb. Ikke sjefen din heller!

lykke til
 
Helsa først! Du får ikke noe igjen for å slite deg ut nå
 
Back
Topp