Trenger råd av dere jenter

Ice Queen

Forelsket i forumet
Far til barnet mitt bor sammen med ei som er psykisk syk å nå orker jeg bare ikke dette mer.
Far til barnet mitt har sagt han skal gjøre det slutt med henne nå siden i sommer men alt er bare et rot , vet ikke om han lyger til meg elle hva han gjør.

Vi har 50/50 deling , det har gått greit helt til nå , men de to siste gangene han har vert hos faren har det blitt så mye tull at faren har levert barnet til meg for han kan ikke være der.
Faren er også enig i at barnet ikke bør være hos han men INGENTING skjer....

Så jeg lurer på hvor jeg skal oppsøke hjelp? familievernkontoret eller barnevernet?

Hun er så syk at politiet har vert involvert iallefall to ganger som jeg vet om , begge gangene har sønnen vår vert hos faren. Barnet har ikke sett henne på det værste men det er fordi faren enten har reist bort eller kommet til meg med han.

Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre , min største frykt er at hun kan skade barnet vårt.
De krangler hele tiden , hun drikker alt er bare texas av et styr [&:]

Jeg har heller ikke hatt noe liv det siste halve året for jeg må være tilgjengelig om hun skaper seg slik barnet kan komme til meg. Jeg har også måtte få hjelp av familie og venner til å ta seg av barnet vårt når jeg er på jobb og hun skaper seg i hjemmet.

off er helt rådløs jeg....
Sko ønske at barnet kunne være hos meg frem til hun var ute av huset der men hva om det ikke skjer??
Barnet bør jo heller ikke straffes med å ikke få se faren heller [&:]

jeg hadde kontaktet familierådgivning eller noe, og prøvd å komt frem til en ordning der barnet får treffe pappaen UTEN at dama hans er der!!
går ikke med 50/50 da kansje, men her handler det om barnets trygghet..

jeg ville ha tatt kontakt med familievernkontoret og rådet meg med dem, først alene og så kobler inn far... evt at du snakker med far at du tar kontakt med de... er det lang vente til der ville jeg ha kontakta barnevernet slik at de kanskje kunne hjulpet på noe måte i mellomtiden.

vet ikke hvorvidt dette er mulig, men sønnen din kan ikke ha samvær med far hos fars foreldre da? eller at han kan ha sønnen deres hjemme hos deg og at du sover borte til dere har vært på familievernkontor eller fått løst problemene?

skjønner veldig godt at du ikke vil sende sønnen til noe som er så ustabilt...

ORIGINAL: Zera

jeg hadde kontaktet familierådgivning eller noe, og prøvd å komt frem til en ordning der barnet får treffe pappaen UTEN at dama hans er der!!
går ikke med 50/50 da kansje, men her handler det om barnets trygghet..

Det er et jeg også tenker på , men de er samboere så det blir uaktuelt med overnatting fremover.
Gutten skal tilbake til faren på Onsdag , håper det går ann å få en haste time.

ORIGINAL: Papilio

jeg ville ha tatt kontakt med familievernkontoret og rådet meg med dem, først alene og så kobler inn far... evt at du snakker med far at du tar kontakt med de... er det lang vente til der ville jeg ha kontakta barnevernet slik at de kanskje kunne hjulpet på noe måte i mellomtiden.

vet ikke hvorvidt dette er mulig, men sønnen din kan ikke ha samvær med far hos fars foreldre da? eller at han kan ha sønnen deres hjemme hos deg og at du sover borte til dere har vært på familievernkontor eller fått løst problemene?

De bor 3 timer unna oss så det er desverre ikke mulig men han har reist så mye som mulig til de når han har hatt sønnen vår.
Han kan heller ikke overnatte her , jeg har ny samboer som sikkert ikke hadde satt pris på det hehe..

ORIGINAL: Ice Queen

ORIGINAL: Papilio

De bor 3 timer unna oss så det er desverre ikke mulig men han har reist så mye som mulig til de når han har hatt sønnen vår.
Han kan heller ikke overnatte her , jeg har ny samboer som sikkert ikke hadde satt pris på det hehe..

hehe nei da er det forståelig [:)] men ta kontakt med familievernkontoret du. ønsker deg lykke til!

Gå ned på HS first thing mandag morgen. Hvis de kontakter familievernkontoret eller barnevernet alt etter hva de tror er mest effektivt går det fortere enn om du selv kontakter dem. HS 'sniker' nemlig litt i køen foran andre.

Men ellers syns jeg ikke drikkingen hennes og hennes sykdom trenger å ha sammenheng. Virker som om du skylder på sykdommen, men at det skjer når hun drikker?!? Setter psykisk syke i et dårlig lys da de fleste av dem skikker seg selv godt og ikke skader andre ;)

ORIGINAL: Lillepooh

Gå ned på HS first thing mandag morgen. Hvis de kontakter familievernkontoret eller barnevernet alt etter hva de tror er mest effektivt går det fortere enn om du selv kontakter dem. HS 'sniker' nemlig litt i køen foran andre.

Men ellers syns jeg ikke drikkingen hennes og hennes sykdom trenger å ha sammenheng. Virker som om du skylder på sykdommen, men at det skjer når hun drikker?!? Setter psykisk syke i et dårlig lys da de fleste av dem skikker seg selv godt og ikke skader andre ;)

Ja skylder på sykdommen fordi hun er en kjempe jente , men oppførselen hennes er ikke akseptabel. Stenger seg inne på badet å skader seg seg , truer med selvmord så politiet på hjelpe til osv....
Han har og bedt henne om å flytte ut men hun nekter.
Han har kastet henne ut en gang og da sov hun i bilen i 2 dager utenfor huset også låste seg inn igjen med første mulighet å latet som alt er normalt igjen osv....
Jeg sliter selv psykisk men har uansett ting under kontroll.

takk for tipset om HS det hadde jeg ikke tenkt på [:)]

Det der synes jeg var utrolig usakelig skrevet! Det er tydelig at drikkingen OG sykdommen er et problem for barnet, og det har jo ingenting med andre psykisk syke å gjøre!

Til TS: Jeg er enig med de over om at du skal kontakte familievernkontoret. Si at det haster, og at dere trenger hjelp fort. Forstår at det er utrolig vanskelig, og håper dere får god hjelp. Lykke til [:)]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Det der synes jeg var utrolig usakelig skrevet! Det er tydelig at drikkingen OG sykdommen er et problem for barnet, og det har jo ingenting med andre psykisk syke å gjøre!

Til TS: Jeg er enig med de over om at du skal kontakte familievernkontoret. Si at det haster, og at dere trenger hjelp fort. Forstår at det er utrolig vanskelig, og håper dere får god hjelp. Lykke til [:)]

Takk.....

Synes faktisk det er vansklig å gjøre dette mot de men ser ingen løsning.
Har snakket med legen min om det å jeg har lov til å beholde gutten hos meg mot faren sin vilje uten at det kan brukes mot meg i en senere anledning.
Jeg synes samboeren hans er ei kjempe jente , har god kontakt med dem begge.

Nå som jeg har gitt beskjed om at eg går videre med dette fordi de klarer ikke å ordne opp i dette selv , så får jeg depresive og hat sms fra dama og han er skikkelig forbanna på meg.
Jeg har hele tiden så godt som mulig å sammarbeidet med de for at de skal klare å ordne opp men nå som ting bare blir verre ser jeg ingen løsning [:(]

S.S.: Det var ikke usaklig. Men når jeg leste dette første gangen virket det som om det var flere ting som spilte inn, men at det kun var sykdommen som spilte inn. Ellers er jeg helt enig med Ice Queen om at man må gjøre noe, og ba henne derfor derfor dra dit hvor jeg vet det går kjappest her i kommunen ;)
Barna skal alltid være i sentrum, og jeg har opplevd her at de som har første-pri inn til hjelpen er de som sitter på HS. Lykke til Ice Queen!

Back
Topp