Starbucks
Forumet er livet
Jeg trenger noen gode råd om hvordan jeg skal formulere meg. Vil ikke at hun skal bli fornørmet og ikke vil snakke med meg igjen, men greia er at etter dette negstive forsøket har jeg gått litt i kjelleren. Alt om graviditet, babyer og alt er bare så vondt. Jeg er sjalu og misunnelig på alt og alle som koser seg med graviditet. Kjenner det spiser meg opp innvendig. Og at jeg må se dette overalt gjør at jeg helst unngår alle som på død og liv må prate om babyene sine og graviditeten med meg. Jeg vil ikke høre hvor lykkelig du er!! Og venninnen min er sånn. Hun VET at dette er tungt for meg og vil gjerne snakke med meg om det, men etter få minutter ender det opp med at jeg sitter i flere timer og hører om hennes lille vidunder/prinsesse/gullejente/pusegull. You name it. Men jeg takler ikke mer! Dette er min aller nærmeste venninne og jeg vil ikke såre henne, men akkurat nå er det bare litt for mye...What to do??? Trenger noen innspill her...
Det finnes ingen gode svar, men jeg tror det er viktig å huske på at andre menneskers liv stopper ikke opp, selvom vi sliter og sliter… Og det er ikke sikkert at det å sperre seg fra omverden hjelper så mye?