trenger råd:( ang mme og flaske

godtemomsen

Lykkelig ventende <3
Hei damer:)

Har en liten på snart 8 uker som på kveldene er sultnere enn hva jeg kan tilby han av mm.vi har i noen uker nå gitt han hipp mme som et tillegg etter det siste måltidet i 9 tiden på kvelden. Problemet er at han begynner å sutte på flasken og så vrir han seg i hyl og skrik etter et par sutt, så hver kveld innebærer masse skriking og en utrøstelig kjempe sulten baby. Han er sulten men svelger så masse luft og får tydelig vondt når han drikker. Vi hadde avent tuttene til flasken til å begynne med og gikk over til mam sine da de er mer lik smokken vi har til han. Det resulterte i ar han ikke svalgte så mye luft som med aveng tuttene men er alikevel ikke optimalt. Vi har prøvd malt på tutten for å få han til å suge men det nyttet ikke, vi har prøvd å gå med han mens vi gir flaske, synge, pappen har gitt flaske etc men ingenting er bra nok.

Jeg er rett og slett tom for ideer. Når jeg ser andre babyer som drikker fra flaske ser jeg at leppene dems er tydelig brettet utover flasketutten. Studerte lille i dag når han prøvde å drikke og hans underleppe dras innover :( så han har jo sannsynligvis feil teknikk.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan få han til å "gjøre rett" på flasken? Evt andre tips? Alle tips mottas med stor takk:)

Hilsen en fortvilet jente

Eller med sprøyte til verste sult har gitt seg og roen er her for å drikke av flaske?

Det gikk fint. Prøvde å gå fra nr 2 til nummer 1 på mam tutten i tillegg til av vi skiftet fra hipp til nan og det gikk unna. Han svelger ennå en del luft så må ha noen rapepauser ila måltidet men det får vi stå i :) det er ikke lenger de voldsomme hylene hvertfall så noe bedring er det :)

Back
Topp