Trenger råd.. *Ang diarè*

*Musti*

Forumet er livet
Hvordan stoppe diarè på en 3 åring?
Hun ble syk forrige mandag med oppkast og diarè.. Var hos legen nå på mandag og hun mente hun var frisk og kvikk og ingen tegn på dehydrering.. Hun spiser nesten ikke,men drikker ganske bra nå.. er SÅÅ lei diarèbleier.. [:'(]
HJELP!

da ville jeg tatt avføringsprøve av henne, og levert hos legen, og KREVD at han sjekket om det var noe alvorlig galt.
Selv om hun ikke er dehydrert, kan det være veldig greit å få et svar på hvorfor hun har diarè, og har hatt det så lenge.

min sønn hadde diare 6-7 dager i fjor og hva hos legen og sa alt er normalt man kan ikke gjøre så mye.

ORIGINAL: PhillipOgLeah

min sønn hadde diare 6-7 dager i fjor og hva hos legen og sa alt er normalt man kan ikke gjøre så mye.

er en forskjell på 6-7 dager og 11 dager som det er snakk om her.

Man får kjøpt sånne avføringsprøveglass på apotek?

ORIGINAL: *Musti*

det er ikke glass. er sånn papir greie.

Hmm..okei.. Og det heter? Aldri kjøpt no sånt før..hehehe..

Hmm..okei.. Og det heter? Aldri kjøpt no sånt før..hehehe..

vet ikke helt hva det heter men har fått hos fast legen har ikke kjøpt.

jo, det er glass til avføringsprøver også. Er til og med liten spade i de glassene.
Og er ikke nødvendig å ha i mer avføring enn det som akkurat dekker spaden.

ORIGINAL: *yummymummy*

jo, det er glass til avføringsprøver også. Er til og med liten spade i de glassene.
Og er ikke nødvendig å ha i mer avføring enn det som akkurat dekker spaden.

mhm, noe jeg ikke viste, har alltid fått fra fastlegen papir avførings prøve greier..

Altså de burde jo sjekke ordentlig hva som feiler henne, er jo ikke normalt å gå så lenge.
Men et kjerringråd som funker kjempebra mot diare er potetmel i vann og drikke, det binder magen. Kan jo ha saft oppi for å gjøre det lettere for barnet å drikke.

Sønnen min har hatt diare i flere uker. Det ble bedre, så fikk han omgangssyken igjen og har nå skikkelig diarè. Han er akkurat blitt 2.  Blåbær binder magen, så blåbærsaft eller aller helst blåbærbiola er bra. Blåbærsyltetøy også[:)]

ORIGINAL: snopeguri

Sønnen min har hatt diare i flere uker. Det ble bedre, så fikk han omgangssyken igjen og har nå skikkelig diarè. Han er akkurat blitt 2.  Blåbær binder magen, så blåbærsaft eller aller helst blåbærbiola er bra. Blåbærsyltetøy også[:)]

Hun har fått blåbærsaft hele tiden..det funker ikke....

i familien min brukte vi å blande litt potetmel i melk og gi, IKKE MYE NEI!! en tredjedel av ei ts. Det binder magen litt mere så det ikke blir så rennene. Bruker det selv også hvis jeg får diare. funker bra.

blåbærsaft med potetmel oppi! fungerer veldig godt på vesla her hvertfall[:)]

Men altså, det er jo ikke noe poeng i å ta en avføringsprøve om legen uansett ikke vil sende denne inn? Man bestemmer jo ikke selv hvilke prøver som skal taes, det er en legevurdering og det ER slettes ikke så unormalt med langvarig diare etter omgangssyke.. Jeg var selv syk i 3 uker i fjor høst og spurte legen om å ta avføringsprøver men det ville han ikke ta da han mente det ville ordne seg av seg selv etterhvert - og han hadde jo helt rett for det gjorde det jo... Så lenge det ikke er snakk om f.eks blodig diare så ville jeg stolt på legen og sett det mer an....

Back
Topp