Trenger råd ang. amming

glmag

Glad i forumet
Har ammet Linnéa og pumpet i tillegg for å ha litt reserve helt fra fødselen av. Hun har blitt mett, og jeg har hatt nok melk. Den siste uken har hun fått rutiner på ting, og har sovet alt fra 9 til 11 timer uten mat om natten. Men nå har jeg plutselig ikke nok melk for at hun skal bli mett.

Hva gjør dere som ammer, men babyen sover hele natten? Mister dere ikke melken? Evt. hva gjør dere så den ikke forsvinner?? Er rimelig frustrert nå siden det virker som om melken forsvinner. Vil jo fullamme henne så lenge som mulig, og hvertfall til 6 mnd.

ingen?? DYYYYYYYYYYYYYYYYYTTTTTTT

Tenkte at det var det eneste som hjalp ja...[&:]Har vært der å lest... Bare virket som om de som ikke ammer på natten fremdeles har nok melk...[:-] Men da må jeg nok bare opp om natten å pumpe da... Får sette på vekkerklokke[:@]

ORIGINAL: *lilla gumman*

Når snuppa vår såpass liten måtte jeg pumpe meg en gang om natten hvis hun sov/hoppet over et måltid - ellers fikk jeg skikkelig melkespreng.

Så lenge du bare ammer vil det regulere seg etter behov, så hvis hun våkner om natten så tilby henne brystet og du vil ha melk - puppene er aldri helt tomme for melk. Ofte når man pumper føler man ikke har nok melk men det er helt annet når man ammer, der klarer barnet ofte å få mer enn nok melk.

Så lenge tulla di sover såpass lenge av gangen på natten vil hun helt sikkert være godt fornøyd med melkemengden på dag/kveldstid. Du vil helt sikkert merke økedager etterhvert som hun vokser og da blir det oftere amming, både dag/kveld og nattestid.

Hun spiser av puppen... Pumper ikke for å gi henne med flaske, men ved siden av for å fryse ned. Men nå får jeg ikke ut noe i tillegg til at hun ammer...

Du kan jo prøve å pumpe deg rett før du legger deg om kvelden, kanskje det kan hjelpe?

ORIGINAL: badekar

Du kan jo prøve å pumpe deg rett før du legger deg om kvelden, kanskje det kan hjelpe?

Jeg gjør det... Hun legger seg 19.00, og jeg pumper i ti/elleve tiden

tror det bare er og pumpe på natten.. jeg pumpet mye (ga melk til melke banken) å det gjorde jeg fikk utrolig mye melk.. tror den natt ammingen er veldig effektiv for og holde på melken.. til slutt i vår amme periode fikk alex bare pupp på natten.. det klarte jeg og holde i 2 mnd..  da var han 8 mnd så da var det på tide og slutte med mat på natten.. (dagen ville han ikke ha pupp lenger(6 mnd)...)

Jeg ammer på dagen gir litt mme om kvelden. Hun sover hele natta. Har nok melk ellers på dagen.
Du kan bare prøve deg frem hva som er best for deg og babyen. Dere finner nok løsningen sammen. Masse lykke til [:)]

Back
Topp