trenger råd ang ørebetennelse

RoJan

Forelsket i forumet
Da ligger snuppa i senga og ruller bare rundt og klarer ikke å sove. Ho har ondt i øret!!!
Hva gjør jeg nå? Ho har fått noe smertestillende og nesespray...noe annet jeg kan gjøre?

Første gang med ørebetennelse her.

Akkurat i dag dro sambo på kurs og kommer ikke tilbake før torsdag[:(]

Bygg opp sengen . La hun ligge høyt med hode.
Her har lillegutt vært igjennom to ørebetennelser på 3 uker. Måtte ha to pencillinkurer... Her rant det væske ut av øret, og da skal eg si deg han skrek, og luktet veldig vondt av øret hans... Hjalp med at han satt og sov med paracet, og litt olje i øret....

Hev sengen, gi både paracet og ibux(hvis ikke paraceten alene virker) ibux
mikstur er egentlig til barn over 1 år, men kan gi halv dose ved øreverk.
Eldste jenta slet mye med ørene og ibux var det eneste som hjalp. Pøs på med saltvann i nesen, det åpner opp ørene også!!

Ser ut som du har fått gode råd her! stakkars lille Ronja! masse god bedring!

Masse god bedring [:)][:)][:)][:)]

Takk for gode råd!!!!!!!!!!!!

slenger på et tips jeg og, ettersom jenta mi er på sin 4. ørebetennelse begynner jeg å få litt erfaring....
alt det de sier over..senga må bygges opp 20 cm for full effekt... saltvann i mengder....

men et råd jeg har fått er at varme lindrer. Kan ta varme kluter bak/over ørene. Jeg har og en sånn kosebamse med en rispose jeg varmer i microen, den legger jeg inntil det øret som er verst når hun legger seg...det roer henne ned... i tillegg har hun nå fått ei tynn pute i senga, som går fra midt på ryggen, så det blir mykt og godt for henne. Komfortabelt er stikkordet...
ved sutring på dagtid synes jeg bæring funker best... har ei ringslynge som jeg bruker hjemme, og når hun er som verst holder jeg henne slik at øret er inn mot brystet, da roer hun seg...så går vi litt rundt i huset, kanskje jeg smårydder lutt. [:)]

ja hær i huset er snupa akurat begynt å  bli go etter dobbel kraftig ørebetenelse. ho fikk penselin for den typen betenelse trengte behandling.men når ho skulle legge seg så  byggde jeg litt opp under ho så ho ikke lå helt flatt.å når ho begynte å vri seg av smerter så blåser jeg foriktig i øret, å det hjelper godt. uansett så håper jeg at d vill gå fort over hoss dere. lykke til[:)]

Back
Topp