Trenger rååd :)

tuffee

Flørter med forumet
Jeg trenger råd fra dere som har vært i syden m de små før . . . Vi drar til syden om to uker m lille mini på  mnd. Hva må jeg ta m?? Hvor høy solfaktor på sol krem? Hvordan pakke vogna best mulig så den ikke blir ødelagt? Hva burde jeg ha i hånd bagasjen til selve fly turen? Fly turen tar 4,5 time, og en time m buss fra fly plassen til hotellet.

Faktor 50 å solhatter er et must :)
Drikkeflasker, gjerne noe barnesaft eller lignans hvis ikke barne er
så glad i vann.. Er så viktig med væske :)
Hadde simoen i sånn plastpose man får kjøpt, helt topp det :)
På flyet, leker, skjift (aner ike hvorda man skriver, men mer klær..),
mat, kanjse noe kjeks eller kos, tepper ja og kanjse noe annet du vet barnet
syns er moro.. :) :)

Ta med norske bleier og mat :)
Kos dere kjempe masse :) Blir sikkert helt knall :)

Pose til vogna får man kjøpt på fly plassen eller? :)

Ja fikk kjøpt i innskjekkinga :)
Kosta 49,-

Vi va i syden når hun va 6 måneder.

I håndbagasjen hadde vi bleier,noe å legge på stellebordet i flyet, pledd, ekstra klær, grøt(en porsjon,fikk vann på flyet)eller annen mat, våtservietter, noen leker, smekk...kommer ikke på mer.

Jeg hadde med solfaktor 70 og 50,tok på mye av dette hele tiden. Fikk bare tak i 50 på apoteket men hadde 70 fra thailand,som egentlig ikke er for barn da så hun fikk litt av den over 50in.

Jeg tok ikke med vanlige vognen men en trille(carena) den holdt for oss. Trilla pakket vi bare inn i en sånn pose som vi fikk på flyplassen. 

Noen liker å ha bæresele eller lignende som de kan ha ungen i på flyplassen og når de går ombord, når man ikke har vognen lenger. Vi hadde det,men hadde klart oss uten og. I spania fikk vi ta med trilla helt ut til flyet åsså tok de den inn under der ute(ble litt trangt på bussen som gikk ut til flyet, men det varte bare 1 minutt). Er kanskje ikke sånn overalt.

Se i taxfreekatalogen eller på flyplassen hvis de selger noe som heter Aussies finest,et eller annet..er en sånn eksrta "solkalesje" som du kan feste på vogn,trille,bilsete osv..den va GULL, syns jeg da. Den kan man dekke over så å si hele ungen og dra helt tilbake, da får de ikke noe sol på seg men det kommer fortsatt inn luft da.

Jeg tok med aaaaltfor mye klær til henne,men er en overpakker da..hehe... Va veldig varmt så ble ikke så mye langbukse og genser,men kan jo være greit å ha med noe, og kanskje en vindtett jakke(vi brukte ikke det ) Ellers sommerklær. SOLHATT.

Badebleier, hånkler,feks sånn med hette du kan dra over ungen.

Mat, grøt, flasker,smekker(engangs hadde vi),bleier,skjed,kopp,febernedsettende, babyolje kanskje....

Nå vet jeg ikke hvor du skal men vi va på GC og der har de alt. Fant både Hipp og Nestle mat ogå annen mat som hun likte. Va ikke noe rart i maten som ikke er tillat her hjemme. Null tilsatt sukker og konserveringsmiddler å sånt. Grøten va vel d eneste jeg ikke ville kjøpe der,va nestle men kun med sjokoladesmak..

Ble vel litt rotete d her og sikkert glemt noe..har skrevet om d her inne før å da=)

Mitt beste fly-tips er babyfeeder :) den holdt hverfall min mini opptatt nesten hele flyturen. Jeg hadde med eple å hadde i. Han koste seg så. :) det blir varmt og klamt å ha ham på fanget så lenge, samtidig som det ofte er litt kaldt på flyet så det med klær er ikke så lett. Jeg måtte ta av et lag med klær og heller legge over et teppe da han sovnet på fanget.

Back
Topp