trenger oversettelseshjelp!

bleiesmurfen

Elsker forumet
hva heter kufanger på engelsk? [&:]

sikkert ikke cowcatcher i alle fall [:D]

må sende mail til Østerrike ang kufangeren min (bilen min er importert derfra) og nå må vi jo vise fangeren på biltilsynet og dokumentere at fangeren er godkjent [8|][:@][:'(]

takknemlig for all hjelp! [:)]

hmm... not good to say... Kan kufanger på nordlansk da...

kufangeren er påmontert etter bilen kom fra fabrikken.
og bilen er solgt gjennom en bilforretning. skal derfor ta kontakt med forretningen, men vet altså ikke hva kufanger heter [&:]

har kikket på nettsiden til butikken i Østerrike, men der finner jeg ikke kufangere. ikke under tilbehør heller [8D]

hva heter det på nordlansk da Babyhåp? [:D]

jeg kaller min fluefanger, for det er dårlig med kuer her jeg bor, og fluer er alt jeg får på den [:D]

ORIGINAL: bleiesmurfen

kufangeren er påmontert etter bilen kom fra fabrikken.
og bilen er solgt gjennom en bilforretning. skal derfor ta kontakt med forretningen, men vet altså ikke hva kufanger heter [&:]

har kikket på nettsiden til butikken i Østerrike, men der finner jeg ikke kufangere. ikke under tilbehør heller [8D]

hva heter det på nordlansk da Babyhåp? [:D]

jeg kaller min fluefanger, for det er dårlig med kuer her jeg bor, og fluer er alt jeg får på den [:D]

Ikke skyt meg da... det er ikke jeg som har funnet det opp! (jeg er ikke nordlending heller....)
Asylmottak...

Tror muligens det er enda vanskeligere å få fabrikken til å forstå dersom man spør om noe med asylmottaket på bilen... [:D]

Hmm, jeg skjønner jo problemstillingen med kufanger, særlig siden mitt hode "kufanger" ikke engang høres ut som et normalt ord (men det er vel gjerne det det heter...)

Slo opp i ordboka, som sier dette: ku|fanger (etter eng.) plog el. grind foran på lokomotiv

All den tid den sier "etter eng" antar jeg at det må være en relativt direkte oversettelse til engelsk ja... Vel og merke sier ordboka at dette er ord brukt for saken frempå et tog, men det er sikkert det man kaller det på en bil også...?

Tusen takk jenter [:D]
jeg har vridd hjernen min på den der altså [8D]

jeg får skrive "cowcatcher" og slenge med et bilde av den [:)]

asylmottak ja [&:][:D] (uff.fysj. stygt å le [&:][8D])

Ja, det er det, men jeg lo så jeg knakk sammen da jeg hørte det, det var en som snakket om at hun skulle ha bil med asylmottak, hun var helt alvorlig, så jeg gikk utfra at det var en buss eller noe som skulle være et asylmottak, og når hun viste oss bilde da, gikk det opp for meg, og jeg trodde jeg skulle dø...
PS. jeg er ikke sånn.... Men, jeg kan le av alt, også om barnløshet, hvis det er morsomt da... Som om barnløshet er arvelig...[:D]

ORIGINAL: Babyhåp

Ja, det er det, men jeg lo så jeg knakk sammen da jeg hørte det, det var en som snakket om at hun skulle ha bil med asylmottak, hun var helt alvorlig, så jeg gikk utfra at det var en buss eller noe som skulle være et asylmottak, og når hun viste oss bilde da, gikk det opp for meg, og jeg trodde jeg skulle dø...
PS. jeg er ikke sånn.... Men, jeg kan le av alt, også om barnløshet, hvis det er morsomt da... Som om barnløshet er arvelig...[:D]

ler av sånt jeg også altså [:D] lo godt av asylmottaket jeg også. selv om den er mer på "kanten" [&:] (får dårlig samvittighet av å spøke med det liksom [8D])
men vi er jo ikke rasister, eller mener noe vondt med det fordet da [:)]

og jeg tror nok ganske sikkert at barnløshet er arvelig [:D][:D][:D]

Jeg tror kanskje jeg ER arvelig belastet omkring dette med.. om ikke barnløshet direkte så i alle fall denne (midlertidige) ufrivillige barnløsheten.

Mamma og pappa var jo ufrivillig barnløse i 2-3 år før de fikk meg, de slet... slik vi sliter nå...

Noen tillstander som kan gi fruktbarhetsproblemer kan jo faktisk være arvelige, dersom man på tross av tilstanden får barn...

Men... det var vel langt på kanten og utenfor den også, av tema her ja [:D][:D][:D]

Ja, jeg også tror det kan være litt arvelig, forresten, for både mine og sambos foreldre slet med å få oss, men dere skjønte hva jeg mente[:D]

Jepp, jeg skjønner meget godt hva du mener.

VARIG barnløshet kan jo ikke akkurat være arvelig :)

ORIGINAL: *Stella*

Jepp, jeg skjønner meget godt hva du mener.

VARIG barnløshet kan jo ikke akkurat være arvelig :)

[:D]

ORIGINAL: bleiesmurfen

hva heter kufanger på engelsk? [&:]

sikkert ikke cowcatcher i alle fall [:D]

må sende mail til Østerrike ang kufangeren min (bilen min er importert derfra) og nå må vi jo vise fangeren på biltilsynet og dokumentere at fangeren er godkjent [8|][:@][:'(]

takknemlig for all hjelp! [:)]

"Bumper" eller "buffer" [:)] Er kanskje for sent nå men.......

Back
Topp