Trenger oppskrift på hvordan jeg dusjer kjapt...

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Uansett hvor rask jeg synes jeg er, så bruker jeg minimum 10 min i dusjen. Og da er jeg rask! Som oftest går det 15 min.

Jeg må ha et gen som hindrer meg i å dusje raskt altså

SÅ, hvor raske er dere, og hvordan klarer dere det?

Jeg kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid å vaske håret med shampo og balsam og kroppen med såpe.. Men jeg er altså utrolig treg.. Hadde vært fint å blitt litt kjappere med to barn i hus..

Har samme "problem" som deg... Og har langt hår, tar jo en evighet å tørke, gre og føne...Og hvis jeg ikke føner renner det rett og slett vann av det samme hvor godt jeg tørker...

Dusjrutinen her er:
skru på dusjen
tar av klær mens vannet blir varmt
 vann i håret- ta såpe under armene samtidig
shamponere håret, skyll under armene mens du samtidig har armene opp
vask nedentil
skyll kroppen

balsam dropper jeg

tar maks 5 min.

Det spørst jo hva man skal gjøre i dusjen da  Og nå snakker jeg om i dusjen, ikke før og etterpå;

Om man bare skal dusje seg, ikke vaske håret så bruker jeg ikke mange minuttene, 3 min kanskje, så tørke seg og hoppe inn i klærne. Men da stresser jeg, 5-10 min om jeg tar meg gooood tid, godt å stå i dusjen med varme vann!

Ellers tar jeg meg god tid;

Skal jeg vaske håret, har hår nedom puppa, så går det fort 10-15 min, kanskje litt mer...

Skal det shaves, så kan det fint ta rundt/over 30 (tror jeg da, har ikke tatt tiden), da inkl hårvask.

Skal alt dette gjøres, og jentungen blir med i dusjen så snakker vi nærmere en 45 min til en time, jenta er hvertfall skrukette som en rosin etterpå

Skal jeg regne med tørking og stritte hår osv så går det jo enda mer tid  Men jeg vasker ikke håret hver gang jeg dusjer, heller ikke shave, så som oftest bruker jeg kort tid i dusjen.

Jeg dusjer til varmtvannstanken er tom, så den oppskriften kan jeg ikke desverre... :)

Jeg er ikke så glad i å dusje, er kjedelig syns jeg, derfor bruker jeg kort tid. 
inn i dusjen og tar vann i håret som det første jeg gjør. Den skal jo ikke sitte i så lenge så da dusjer jeg den ut igjen relativt kjapt. 
Så kommer balsamen, og mens den er i håret i sine 2 minutter såper jeg inn restan av kroppen og skyller håret og alt til slutt. 
FERDIG!
5 min

Jeg vasker ikke kroppen med såpe hver gang jeg dusjer. Det har ikke kroppen behov for.
Gjør det kanskje en gang i uka, eller sjeldnere. 
Svette og alt lar seg jo vaske av med vann, dessuten renner jo shampoen over kroppen når man skyller den av. :p

Jeg vasker håret to ganger, bare i hodebunnen da, men gnikker ikke lenge i hver omgang, bare til det skummer liksom. Så har jeg i balsam som virker mens jeg kanskje gnikker litt ekstra i fjeset for å få av eventuelle maskararester (jepp, vasker sjelden fjeset før jeg legger meg...), spyler under armene og i skrittet. Så spyler jeg ut balsamen og tørker kroppen, kler på meg mens jeg har håndkle rundt håret. 

Bruker kanskje 15 minutter på hele greia. 5-10 minutter til på å ordne håret og sminke meg pluss pusse tenner. 

Når jeg vasker håret, starter jeg der. Og så såper jeg meg inn og skrubber fjeset etterpå. Bruker leav-in balsam så trenger ikke stå i dusjen så himla lenge. Men fryser jeg, så kan jeg godt stå der en stund i glovarmt vann.

Gå inn på badet. Vreng av deg klær. Drit i å brette de eller noe, bare la de ligge der de faller. La tyngdekraften hjelpe deg her. Gå inni dusjen. Skru på vannet. Bli våt. Bruk sjampo og balsam sammen. Drit i såpa, du blir ren av sjampoen. Headbang rundt og rundt under strålen for å skyle håret. Ikke overdriv da det vil virke mot sin hensikt. Hjelp til med hendene for bedre effekt og for å spare tid. FERDIG. 3 min, maks! :-)

Skrur på vannet
Kler av meg
Skyller håret, tar i en runde med shampoo
Skyller ut shampooen
Ny runde med shampoo
Vasker overkroppen mens shampooen virker
Skyller ut shampoo
Tar i balsam
Vasker underkroppen mens balsamen virker
Skyller bort balsam

Også ut!
Om, jeg har god tid kan jeg stå lenger.. Er jo så deilig med varmt vann rennende nedover skuldrene og ryggen. Særlig om man var kald når man gikk inn.

Miriamsmams skrev:
Jeg er ikke så glad i å dusje, er kjedelig syns jeg, derfor bruker jeg kort tid. 
inn i dusjen og tar vann i håret som det første jeg gjør. Den skal jo ikke sitte i så lenge så da dusjer jeg den ut igjen relativt kjapt. 
Så kommer balsamen, og mens den er i håret i sine 2 minutter såper jeg inn restan av kroppen og skyller håret og alt til slutt. 
FERDIG!
5 min

Jepp! Akkurat slik gjør jeg det også. Tar ikke lang tid. Men da er det ingen barbering, ingenting ekstra. Kun enkelt og kjapt! 

Vann i håret - shampo - skylle ut med en gang - balsam - vaske kroppen - skylle ut balsam

Men jeg bruker som regel litt tid.
Først må jeg stå en stund og få varmen i meg, så kan jeg begynne å dusje.

Jeg bruker maks 5 minutter når jeg dusjer, dette er min rutinemessige morgendusj som jeg skal ha hver dag før jeg går på jobb.

Om håret skal vaskes er det inn i vannet og vete håret, ta i shampo, skyld ut, ta i balsam og vaske meg og til slutt skylle av alt.
Uten hårvask er det inn i vannet vaske meg og ut, da er det gjort på maks 2 minutter.
Om det skal shaves så tar det meg nok ca 10 min ink hårvask og vask...

Syntes ikke det er så spennende å stå lenge i dusjen, men har muligheten til å stå i timesvis siden det er sentralfyring i blokka :P

Jeg er en sånn suuuuuupertreg person når det kommer til dusjen... Jeg kan gjerne være i dusjen i en halvtime.... (Nå skal det sies at for tiden sitter vi i badekaret og dusjer, pga vi ikke har somlet oss til å skaffe nytt forheng, og lenger vannlednig-ting....)

Men skal du lære deg å dusje RASKT, så ta deg et par ganger so du dusjer i AKKURAT for kaldt vann til at det er behagelig.... Da er man som regel ganske så rask har jeg lært meg =)

tantatebeate skrev:
Dere som ikke bruker såpe, blir dere ordentlig rene da? Tenker på under armene og nedentil?

Bruker såpe av og til, men ja, blir jo ren nok uten. 

Leger og slikt anbefaler jo at man bare vasker seg nedentil med vann. 
Jeg har sånn intimsåpe som jeg bruker av og til. Ellers er det vann og klut.

Svette er jo vannløselig da, det forsvinner jo når man dusjer. 

Setter på vann-klær av-bløte håret-på med shampoo-gnikke raskt på overkroppen-skylle ut-på med balsam-gnikke livet og ned-frem med høvel-skyll ut balsam og FERDIG!

5-8 min og skinnende ren

søteste skrev:
Jeg dusjer til varmtvannstanken er tom, så den oppskriften kan jeg ikke desverre... :)

Hahaha, samme her!  Når det begynner å bli kaldt skyller jeg ut balsamen :p

Men jeg vasker ikke håret hver gang jeg dusjer, jeg klarer fint å dusje på 3 minutter om jeg "må", men skal håret vaskes tar det minst 10 minutter, har langt hår.

Hopper under dusjen og lar håret bli vått, tar i sjampo, skyller ut sjampo, tar i balsam, såper kroppen, tar en rask omgang med høvel under armer og på bena (legger og lår. Gidder aldri bruke skum, har også nettopp såpet kroppen. Ja, jeg gjør dette HVER gang jeg dusjer, tar ikke mye ekstra tid, Max 1 minutt), skyller ut balsam og såpen på kroppen (samtidig). Skrur av dusjen så fort såpe og balsam er borte.

Back
Topp