Trenger oppskrift på en saftig god rund sjokoladekake!

Jeg lager sjokoladesukkerbrød. De blir høye (som i donald når bestemorduck baker :P), og siden selve kaken er mild, kan jeg pøse på med all mulig herlig fyll og pynt! NAM!

Gollemor skrev:
Jeg lager sjokoladesukkerbrød. De blir høye (som i donald når bestemorduck baker :P), og siden selve kaken er mild, kan jeg pøse på med all mulig herlig fyll og pynt! NAM!

Oppskrift?

http://camillaskakedesign.blogspot.com/2010/09/sjokolade-sukkerbrd.html

her blant annet  :) 
Husk å la mixeren stå på leeeeenge. 15-20 min.

Deler kaken i tre, og bruker to fyll. For eksempel dumle-krem som det ene fyllet, og bringebær/vaniljekrem som det andre. (smøre rørt bringebær utover kaka og legge vaniljekremen over der). Eller vaniljekrem som det ene fyllet og bringebær/jordbær-mousse som det andre :) Er det litt mer voksne gjester, bruker jeg av og til bare krem. Med litt krokan og/eller multer i :)

Som lokk- cacas sin oppskrift på lys sjokoladekrem http://cacas.no/Oppskrift/14

Toro sin sjokoladekakepose! Jeg mener det,m jeg er egentlig ei sånn "altskalværehjemmelaga-fru" men jeg må bøye meg i støvet for denne.. Den er helt fantastisk!!! Den er beregnet til langpanne, men jeg har laget den i rund og det gikk fint. Hvis du ser det blir litt mye røret (hvis du har liten ring) så kan du bare ha restene i muffinsformer så har du deilige muffins i tillegg!  

Bon Apetit! (Husk at denne MÅ prøves engang, uansett! )

Jeg kan ikke hjelpe deg

Her har jeg en som ungene mine elsker!! 

Dette er en enkel og god sjokoladekake. Den er litt browniesaktig med en tynn sprø skorpe, ganske bløt i midten, men ikke helt konfekt. Blanding av konfektkake, og "ordentlig" kake. 

3egg
3dl sukker
Vispes til eggedosis.
2.5 dl hvetemel
3ss kakao
1ss vaniljesukker
Røres inn sammen med:
125g/1,25dl smeltet smør

Kaken stekes på 150 grader i 35min. Det skal ikke henge igjen røre på pinnen.

Den er enkel og passer godt sammen med bær, krem, is , frukt, sjokoladekrem, ja hva enn du måtte like. Men den kan absolutt serveres alene med for eksempel et melisdryss som pynt.

Har byttet bort 2 skjeer med kakao mot O´Boy kakao.. knallgodt!!

Så har jeg en tsk med varm kaffe oppi. 

Istedet for glasyr har jeg pisket litt krem og hatt på toppen sammen med bananskiver og jordbær. Godt også med litt kakestrøssel. 

Back
Topp