Trenger og dele mine tanker

Trueblue

Flørter med forumet
Hei jenter. Vil gjerne dele tankene mine med dere. Jeg har et luksus problem. Det er egentlig ikke noe problem men det gnager på meg.
Svigermor er kjempesnill og strekker til og alt mulig for oss nå i denne tiden. Men jeg føler at hun er besatt av barnet mitt.
Hun mistet selv tvillinger i 8 måned for 30 år siden og tror hun har et desperat behov for og elske noen igjen.
Men jeg føler hun tar litt hardt i og jeg tør ikke og si ifra.
Hun kjøper inn alt av ting til han selvom vi har det fra før osv. Idag hadde hun lagd ferdig en vogge til han og den var nesten prikk lik senga som jeg har.
Den hadde identiske bamser og sengesettet som jeg har i vogna. Vi har bare en 50 kvm leilighet og jeg skjønner ikke hva jeg skal med vogge og skrinkelseng som er helt like ved siden av hverandre. Hun har jo sett senga og vet vi har alt klart. Hun har også kjøpt inn reisetrille osv enda vi har en splitter ny kombi vogn. Sånne ting som ikke er nødvendig. Jeg føler meg så overkjørt.
Er ikke meningen og høres klagete og utakknemelig ut men jeg føler hun overkjører meg[&o]

Skjønner du føler deg overkjørt[&o] også må det være vanskelig for ho vil jo bare det beste, men det blir for mye[&:]
Hva syns mannen din om det da???
Kan ikke han be ho spørre dere før ho kjøper heller.

Vil tippe det ikke bare er med gaver ho legger seg oppi det, men at ho blander seg litt og kanskje[:-]
Når man er nybakte foreldre har man mest behov for egentid sammen med babyen og hverandre.

Oi, dette høres ikke helt enkelt ut, skjønner godt at du føler deg overkjørt.
Har du snakket med henne om det da, eller mannen din? Dere kunne kanskje prøvd å snakke med henne begge to
og få forklart henne hva du føler, og samtidig ikke såre henne.
Har dessverre ikke noen gode råd da jeg ikke er i en slik situasjon selv...

ORIGINAL: Trueblue

Hei jenter. Vil gjerne dele tankene mine med dere. Jeg har et luksus problem. Det er egentlig ikke noe problem men det gnager på meg.
Svigermor er kjempesnill og strekker til og alt mulig for oss nå i denne tiden. Men jeg føler at hun er besatt av barnet mitt.
Hun mistet selv tvillinger i 8 måned for 30 år siden og tror hun har et desperat behov for og elske noen igjen.
Men jeg føler hun tar litt hardt i og jeg tør ikke og si ifra.
Hun kjøper inn alt av ting til han selvom vi har det fra før osv. Idag hadde hun lagd ferdig en vogge til han og den var nesten prikk lik senga som jeg har.
Den hadde identiske bamser og sengesettet som jeg har i vogna. Vi har bare en 50 kvm leilighet og jeg skjønner ikke hva jeg skal med vogge og skrinkelseng som er helt like ved siden av hverandre. Hun har jo sett senga og vet vi har alt klart. Hun har også kjøpt inn reisetrille osv enda vi har en splitter ny kombi vogn. Sånne ting som ikke er nødvendig. Jeg føler meg så overkjørt.
Er ikke meningen og høres klagete og utakknemelig ut men jeg føler hun overkjører meg[&o]

snill svigermor du har, selv om du kanskje føler hun kjøper ting uten å avklare med dere først...
men vugga kan du jo bruke på stua, og la barnet sove der på dagene....og tro meg: om du ikke har bruk for reisetrille nå vil du få det innen 1.året...det er kjempeålreit med ei trille når barnet blir litt større og du da slipper å drasse med deg den store vogna i bilen og på kjøpesenter/butikk osv...evt også på ferieturer (da reseforsikringen/flyselskap som regel ikke dekker hele og fulle prisen på store vogner som f.eks simo/emmaljunga osv, hvis de blir skadet under reisen...)

Back
Topp