Trenger ny bil..

Blomsterpiken91

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Oktoberfruene 2018
Det er sikkert flere i samme båt.

Vi har nå en golf. Den er en kjekk bil som til nå har vært grei for meg og samboeren med en hund og ett barn :) (Har klart møtt på noen utfordringer når vi har vært på ferie) Men nå som nr 2 kommer må vi få oss større bil.

Selv vil jeg ha en bil som ikke er alt for dyr å kjøre eller å reparere om det skal være noe.
Bilen må jo ha god plass til barneseter og plass til bagasje :)

Noen som har erfaring og anbefaling de vil dele?

Det finnes ikke en større golf enn den du har da? Jeg syntes mange golfer jeg ser er ganske store stasjonsvogner.

Ellers ville gått for en standard kjent stasjonsvogn som mange har - toyota auris eller vw passat?

Har Toyota Yaris nå, satser på det går fint første året ihvertfall. :)

Skoda Octavia er akkurat samme som VW Passat, bare rimeligere. Vi har Passat men kunne like gjerne hatt Skoda Octavia. Fra 2014 modellen er bagasjerommet større en før også[emoji4]

Det finnes ikke en større golf enn den du har da? Jeg syntes mange golfer jeg ser er ganske store stasjonsvogner.

Ellers ville gått for en standard kjent stasjonsvogn som mange har - toyota auris eller vw passat?

Har Toyota Yaris nå, satser på det går fint første året ihvertfall. :)

Vi har vært inne på tanken om golf stasjonsvogn egentlig. Så må nok undersøke mer :)

Har hørt mange som er fornøyd med Ford Smax. Vi har akkurat kjøpt oss en caravelle [emoji16][emoji4]

Me har Skoda Superb. Kjempegod plass i baksetet og i bagasjerommet:)

Vi har vært inne på tanken om golf stasjonsvogn egentlig. Så må nok undersøke mer :)

Vi måtte selge golf stasjonsvogn pga ikke mulig med bakovervendt sete og oss voksne i fremsetene. Jeg er 173 cm og far 183 cm. Når nr 2 skulle komme lette vi lenge etter en bil som var stor nok til å ha to bakovervendte seter, evt tre seter i bredden da vi forventet et tredje barn etterhvert.

Endte opp med Ford Smax, ville helst kjøpt Galaxy men den ble for dyr. Samme med vw sharan. VW touran fikk damme problemet som golfen.

Tror 2015 og senere av vw Passat og Skoda Octavia er litt bedre plass for passasjerer og dermed bakovervendte seter.

Ellers har Peugeot en, 5008 tror jeg, har hørt litt stygt om rust på den men aldri undersøkt nøye.

Ellers så har Mazda en ganske fin stor en, men den blir med som vw touran plassmessig.

Jeg mener også at Toyota har en 7-seter, men husker ikke navnet.

En definitiv ulempe med smax, galaxy, sharan og kanskje også caravelle er at det er Dieselbiler stort sett. De holder seg også veldig godt i pris brukt første 4-5 årene. Vi kjøpte en 2011 modell smax i 2015 som var gått knapt 60000 og betalte 250 000 og det var et ganske godt kjøp da.

Vi måtte selge golf stasjonsvogn pga ikke mulig med bakovervendt sete og oss voksne i fremsetene. Jeg er 173 cm og far 183 cm. Når nr 2 skulle komme lette vi lenge etter en bil som var stor nok til å ha to bakovervendte seter, evt tre seter i bredden da vi forventet et tredje barn etterhvert.

Endte opp med Ford Smax, ville helst kjøpt Galaxy men den ble for dyr. Samme med vw sharan. VW touran fikk damme problemet som golfen.

Tror 2015 og senere av vw Passat og Skoda Octavia er litt bedre plass for passasjerer og dermed bakovervendte seter.

Ellers har Peugeot en, 5008 tror jeg, har hørt litt stygt om rust på den men aldri undersøkt nøye.

Ellers så har Mazda en ganske fin stor en, men den blir med som vw touran plassmessig.

Jeg mener også at Toyota har en 7-seter, men husker ikke navnet.

En definitiv ulempe med smax, galaxy, sharan og kanskje også caravelle er at det er Dieselbiler stort sett. De holder seg også veldig godt i pris brukt første 4-5 årene. Vi kjøpte en 2011 modell smax i 2015 som var gått knapt 60000 og betalte 250 000 og det var et ganske godt kjøp da.

Problemet du nevner med golf stasjonsvogn er detvi skal bort i fram golfen vi har nå :)
Vi er små mennesker, men greit med beinplass for det :D

Takk for mange gode tips, her er det noen å sjekke ut :)

Vi er og på jakt men ikke lett når mannen er 197 [emoji33] lurer på hvilke bil der er plass til et barnesete bak han [emoji23] Må jo tenke litt frem i tid og ikke bare et barn. Tanken er jo 2/3 barn.

Anbefaler volvo v70 eller volvo xc70. Store og gode stasjonsvogner. Har v70 selv nå. Vurderer xc70 pga at den har firhjulstrekk og bedre balkeklaring. Praktisk da vi bor bratt til i Gudbrandsdalen. Søstra mi og mannen vurderer v70 nå når de venter nr. 2 for å ha god plass til to barneseter og søskenvogn.

Lykke til med bilkjøpet!

Toyota prius+ seven ser veldig fin ut! speiltvillingene.blogg.no har kjøpt denne og har skrevet et innlegg om den:)

Vi er veldig fornøyde med Kia ceed stasjonsvogn [emoji4]

Må få oss en med 7 seter[emoji28]

Vi er og på jakt men ikke lett når mannen er 197 [emoji33] lurer på hvilke bil der er plass til et barnesete bak han [emoji23] Må jo tenke litt frem i tid og ikke bare et barn. Tanken er jo 2/3 barn.

Skoda Superb har garantert plass til bakovervendt barnesete bak førar. Min mann er 187 og det er kjempegod plass bak han:)Einaste minus er at eg tviler på at det er plass til tre seter i bredden, så me må nok bytte bil før eit evt. tredje barn...

Back
Topp