Trenger nok noe hjelp.

Piami

Andre møte med forumet
Hei, for 1 1/2 år siden ble jeg gravid utenfor livmoen, og for 11 mnd siden hadde jeg en spontanabort. Når er jeg gravid i 6 uke, men skal inn på sykehuset i morgen, da jeg kanskje er gravid utenfor livmoren igjen. Hvis det stemmer kan prøverør hjelpe meg med og få det befruktete egget helt inn der det skal være? Har noen opplevd dette?
 
Aner ikke! Ville bare ønske deg lykke til!
 
Jeg vet ikke, men jeg tror at prøverør kan hjelpe dere. Ved prøverør sprøyter de jo egget/eggene inn ved hjelp av en sprøyte med en tynn slange på som de dytter helt opp gjennom livmorhalsen og inn i livmoren. Så da er vel antakelig sjansen for at det fester seg inne i livmoren større enn om dere gjør det på "naturmetoden". Jeg synes dere skal ta en prat med legen deres om dette! Og evt. be om å få en prat med spesialist på deres nærmeste prøverørsavdeling/sykehus.

Ønsker dere riktig lykke til! [:)]
 
Hei. Noe usikker på dette. Har hørt at man ved prøverør har økt risiko for å bli gravidutenfor livmoren. Slik jeg har forstått det punkterer de livmorveggen under prøverørsbehandling og det er derfor en sjanse for at egget kan komme ut via dette hullet.
 
De punkterte ingenting på meg. Når de setter inn de befruktede eggene skjer det med en sprøyte med en lang og veldig tynn og litt stiv slange på tuppen, som føres forsiktig inn gjennom livmormunnen/-halsen og opp i hulrommet i livmoren (ingen punktering).

Men når de henter UT eggene noen dager før, derimot, skjer det ved punktering av eggposene (via livmoren og eggstokkene).
 
forsto det slik at nåe de hentet ut eggene ble det et lite hull i livmoren og dette "hullet" har ikke lukket seg helt når man setter inn egget igjen. At egget dermed kan vandre ut av livmoren. men kan hende jeg har misforstått litt.....
 
Det kan godt hende det er slik du sier, jeg har bare ikke hørt om det... Men ta en prat med en prøverørsspesialist om det [:)]
 
Dette vet jeg mye om... dessverre. Jeg har vært gravid i eggleder to ganger, sist i januar 2005. Så jeg har ingen eggledere, og kan derfor aldri bli gravid uten hjelp. Etter ventelister og hormombehandlinger, ble jeg gravid med prøverør i august/ september! Var super kvalm frem til uke 17, men pluteslig ga det seg.... var på kontroll i uke 17, da det ble funnet ut at babyen min nettopp hadde dødd... Fødte en bitt liten livløs gutt 13 desmber....
Så nå er det pån igjen!!!!

Men har du smerter i nederste del av magen? Det er ofte et tegn på at det er noe galt. Skal krysse armer, ben, fingre og tær for at det skal gå bra for dere!!!!
 
Jeg vil bare si at ved prøverør så har man ikke bruk for eggledere.Hvis man har egg i frysern så setter de det rett inn i livmoren,og da har eggledere ingen funksjon.men hvis du ikke har egg på lager så får du medisin som setter i gang eggproduksjon,og når det er ferdig tar legene de ut og befrukter de på utsiden.
 
Back
Topp