Trenger noen synspunkter her...

SakIra

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg holder fortsatt på og jakter litt på termindato, fikk endelig tatt en cb i går, som sa 3+, noe som da vil si 5uker på vei...appen sier at jeg er 4+5, men da er jeg kanskje noen dager lenger? Selv om jeg er i svangerskapsuke 5? Får vel ikke no klart svar før ordinær ul, men alltid kjekt med noen synspunkter ;)

Dessverre er det jo ikke mulig å finne ut helt eksakt termin før OUL, så det vet du nok best selv ift når dere hadde dere og når du tror EL var :D

Denne CD dig med ukeindikator baserer seg på hva som er gjennomsnittlig for de forskjellige ukene.
Det kan variere veldig fra kvinne til kvinne.
Sier appen 4+5, hadde jeg stolt på det

Hcg varierer veldig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap. CB digital har bare lagt inn grenser for gjennomnsittlig hcg når embryoet er 1-2 uker, 2-3 uker og over 3 uker gammelt.

upload_2013-12-15_13-50-53.png

Som du ser her så kan det varierer enormt mye fra kvinne til kvinne. 14 dager etter eggløsning så kan hcg ligge på alt fra 1 til 2088, median verdien er 103, og 21 dager etter eggløsning (3 uker) kan det ligge på alt fra 14 til 24 843, med median verdi på 1280. (Median = midterste verdien).

Så det betyr jo at du både kan ha en god del høyere og en god del lavere enn det som er grensene for CB digital. :)

http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single

Haha, ikke så lett å bli klok uansett da nei...men er då lenge til ul!!! Hehe, og jeg skulle gjerne hatt termin litt før, menmen :P det viktigste er en frisk baby! Så går jeg bare være tålmodig en stund til :) skal til første kontroll 2.jan, gleder meg veldig til det! Da blir det liksom enda mer virkelig :)

Jeg hadde nok stolt på appen inntil videre :) Det har vel egentlig ikke så mye å si før oul allikevel :)

Hadde ikke tenkt å ha tidlig ul heller, venter til den ordinære! Regner med appen stemmer sånn nogen lunde! Vet når jeg hadde el, men syklusen har vært fryktelig ustabil, så derfor det er litt spenning i å gjette hvor langt jeg er på vei ;)

Hadde ikke tenkt å ha tidlig ul heller, venter til den ordinære! Regner med appen stemmer sånn nogen lunde! Vet når jeg hadde el, men syklusen har vært fryktelig ustabil, så derfor det er litt spenning i å gjette hvor langt jeg er på vei ;)

Hvis du vet når du hadde EL så er det jo ingen spenning? Det er egget, ikke resten av syklusen, som bestemmer hvor gammel spiren er. :) Da kan du bare sette mensen 14 dager før EL og putte det i kalkulatorene for siste menstruasjonsdag. Eller i BV terminkalkulatoren kan du legge inn befruktningsdag/EL-dag i stedet. :)

jeg vet når jeg hadde el ja...men syklusene har vært veeeeldig ustabile. Er forsåvidt ikke såååå viktig om man blir flytta noen dager frem eller tilbake, bare jeg som hengte meg litt opp i det :P Fødte 2,5uke for tidlig sist, så kan jo håpe at jeg gjør det igjen :P Så blir det ikke så sent i august...hehe :P
Sist jeg fikk positiv el, så hadde jeg en lutealfase på 8dager, er vel litt det og som gjør at jeg tenker tanken på at jeg kanskje kan være noen dager lenger, men jeg har ikke orka å google for å sjekke ut noe nærmere...lettere å bare slenge ut et spm her ;)

Jeg har ikke lest denne tråden helt skikkelig, men du vet eggløsningsdatoen? Da skal det ikke være noen tvil om hvor langt du er på vei. Du skal da telle ukene fra eggløsningsdatoen + 2 uker (uavhengig av hvordan syklusen din er), og vips så vet du hvor langt du er på vei! :)

Back
Topp