Trenger noen som kan tenke fornuftig

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Tok en digital test i dag som viste 2-3 i dag, det var jo i utgangspunktet det jeg forventet, men så klarer jo paranoiaen i meg å begynne tenke om den egentlig burde vist 3+.

Hvis jeg tvinger meg selv til å tenke fornuftig så tar jeg ikke utgangspunkt i uker basert på menstermin, men antall tid siden eggløsning. Jeg tok eggløsningstester som var positive henholdsvis 19 og 20 dpo (19-20 maI). Det vil si at det tidligst er 3 uker siden eggløsning i morgen, mest sannsynlig er riktig dag for unnfangelse 3 uker på lørdag. Dette tilsier at jeg i realiteten ikke er kommet så langt som 5+3 i dag slik menstermin har slått fast. Uansett om jeg hadde vært 5-3 så ville det vært greit med 2-3 uker på testen?

Hehe, blir jo helt skrullete. Ble mye babling dette. Når jeg har tatt strips har de vist stadig sterkere hver dag, i går var streken sterkere enn kontrollstreken. Trenger bare å høre noen kloke ord for å slippe å bekymre meg.
 
Hei [emoji4]
Jeg har forstått det slik at veldig mange får mindre uker på de digitale enn man egentlig er. Det spørs hvor raskt man produserer HCG og det er veldig stor ulikhet på hvor fort enkelte produserer. Jeg testet med en digital 4+3 og fikk 1-2 uker. Så jeg hadde garantert fått 2-3 uker på 5+3 også [emoji4] Prøver å ikke bekymre meg, siden hvis du tar sorgene på forskudd må du oppleve sorgen dobbelt opp. Bare vent og se til du får det sikre svaret [emoji4]
Jeg skal til legen når jeg er 8+2 og gleder meg til å få beroligende ord av legen om at alle blodprøver er bra også gleder meg veldig til tul i uke 12, da jeg endelig kan senke skuldrene 100% og bare enjoye graviditeten [emoji7]
 
Jeg tenker at utregning av antall uker er litt gjettelek før man har vært på ultralyd, og det eneste "safe" man kan gjøre er å prøve å fokuserer på at gravid er gravid til det motsatte er bevist ;) sykluslengder kan variere veldig, og befruktning skjer jo når eller litt etter man har eggløsning. Vet du når du hadde EL så er der riktigere å regne foreløpig termin fra den enn fra mensen. Min mensentermin er en uke tidligere enn EL terminen, jeg følger EL for det var jo da egget slapp og var klart for befruktning, dvs at jeg slipper å bli satt tilbake en uke på ultralyd :) hvor mange uker og dager man er på vei føles helt altoppslukende viktig nå i starten, men når du har kommet litt uti det så er det ikke så farlig om du er i uke 24 eller 25 for babyen kommer når den kommer uansett, og du ER gravid! Veldig mange blir skuffet på ul fordi de regner ut fra mensentermin og 28 dagers syklus (som er standard) og så blir de satt tilbake og det føles som et nederlag og at man må vente ENDA lenger. Graviditet er ekstremsport, du er allerede en toppidrettsutøver som skal ruge frem den mest perfekte lille skapningen fra vinneregget som ligger og gror :) etter du har fått han/hun i armene dine kommer du aldri til å tenke igjen på hvilken uke du var i nå eller hvilke tall du fikk på digital test ;)
 
Tok en digital test i dag som viste 2-3 i dag, det var jo i utgangspunktet det jeg forventet, men så klarer jo paranoiaen i meg å begynne tenke om den egentlig burde vist 3+.

Hvis jeg tvinger meg selv til å tenke fornuftig så tar jeg ikke utgangspunkt i uker basert på menstermin, men antall tid siden eggløsning. Jeg tok eggløsningstester som var positive henholdsvis 19 og 20 dpo (19-20 maI). Det vil si at det tidligst er 3 uker siden eggløsning i morgen, mest sannsynlig er riktig dag for unnfangelse 3 uker på lørdag. Dette tilsier at jeg i realiteten ikke er kommet så langt som 5+3 i dag slik menstermin har slått fast. Uansett om jeg hadde vært 5-3 så ville det vært greit med 2-3 uker på testen?

Hehe, blir jo helt skrullete. Ble mye babling dette. Når jeg har tatt strips har de vist stadig sterkere hver dag, i går var streken sterkere enn kontrollstreken. Trenger bare å høre noen kloke ord for å slippe å bekymre meg.

Du er nok kortere på vei enn hva menstermin fremgår. EL kommer gjerne 24-36 timer etter positiv test så vi kan anta at EL og befruktning derfor var 21. mai. Det gir en senere termin og etter mine beregninger vil du da være ca 4+5 i dag (19 DPO).
Det er rett og slett for tidlig å få 3+ da. I følge Betabase (http://www.betabase.info/chart/basic/single) er snittet på hcg kun 869 på 19 DPO.
 
Er enig i hun over i at du mest sannsynlig ikke er så langt på vei som mensterminen sier, men det er også mange som ikke får 3+ før nærmere 6+0. Jeg fikk 2-3 på 5+2 og testet 3+ på 5+4.
 
kan ikke stole på hva den viser i uker. det er mange her inne som aldri har fådd 3+ uansett hvor langt de har vært på vei. jeg tok selv den siste digitale her om dagen å den viser fortsatt 2-3 til meg. jeg er nå 5+4. jeg vet helt sikkert hvor langt jeg er på vei siden dette er assistert befruktning. så tror ikke man skal henge seg så opp i hva den viser i uker. men heller fokuser på at det står gravid :)
 
Det som nøffenaff sier er også veldig riktig og det finnes nok eksempler av de som tar blodprøve samme dag som de tar CBD hvor det viser seg at de egentlig er langt over nivået den burde slått ut på, men så gjør den ikke det likevel.
CBD er bare en dings som leser av en farge på et papir optisk, og derfor er det rom for stor feilmargin.
Ville ikke latt meg dra ned i kjelleren av om den fortsatt viser 2-3
 
Jeg tenker at utregning av antall uker er litt gjettelek før man har vært på ultralyd, og det eneste "safe" man kan gjøre er å prøve å fokuserer på at gravid er gravid til det motsatte er bevist ;) sykluslengder kan variere veldig, og befruktning skjer jo når eller litt etter man har eggløsning. Vet du når du hadde EL så er der riktigere å regne foreløpig termin fra den enn fra mensen. Min mensentermin er en uke tidligere enn EL terminen, jeg følger EL for det var jo da egget slapp og var klart for befruktning, dvs at jeg slipper å bli satt tilbake en uke på ultralyd :) hvor mange uker og dager man er på vei føles helt altoppslukende viktig nå i starten, men når du har kommet litt uti det så er det ikke så farlig om du er i uke 24 eller 25 for babyen kommer når den kommer uansett, og du ER gravid! Veldig mange blir skuffet på ul fordi de regner ut fra mensentermin og 28 dagers syklus (som er standard) og så blir de satt tilbake og det føles som et nederlag og at man må vente ENDA lenger. Graviditet er ekstremsport, du er allerede en toppidrettsutøver som skal ruge frem den mest perfekte lille skapningen fra vinneregget som ligger og gror :) etter du har fått han/hun i armene dine kommer du aldri til å tenke igjen på hvilken uke du var i nå eller hvilke tall du fikk på digital test ;)

Så fint skrevet gode deg[emoji173]️
 
Så utrolig greie og kloke dere er, tusen takk for alle fine svar. Jeg vet jo at eggløsning var minst 5 dager senere enn det mensterminen forutsetter, og da er det også logisk at en får 2+3 [emoji4] Rart hvordan en tilsynelatende oppegående person til vanlig, plutselig ikke klarer bruke sunn fornuft når det kommer til en selv [emoji85] Tar teststrimler hver dag og de blir stadig sterkere, trodde ikke de kunne bli sterkere enn i går, men det ble den i dag. Forskjellen nå er at den blir sykt sterk på kortere tid, så jeg må bare prøve å tenke logisk.

Syns det er så fint å ha dette forumet å lufte teite tanker i. Tusen takk igjen [emoji178]
 
eeba7bb048611da422797a9545e363c1.jpg


Fikk fortsatt 2-3 på lørdag da jeg var 5+5 etter menstermin, men i dag 6+0 fikk jeg endelig 3+ [emoji2][emoji2][emoji2] Happy!!
 
eeba7bb048611da422797a9545e363c1.jpg


Fikk fortsatt 2-3 på lørdag da jeg var 5+5 etter menstermin, men i dag 6+0 fikk jeg endelig 3+ [emoji2][emoji2][emoji2] Happy!!

Så bra! Hvor langt er du hvis du skulle tenkt EL-termin?
 
Så bra! Hvor langt er du hvis du skulle tenkt EL-termin?
Får termin 13 februar istedet for 8 februar regnet fra eggløsning, så da blir det vel 6+0 -5 = 5+1 hvis jeg tenker riktig?[emoji4] Ser i en annen tråd at du også hadde testet, nå må ikke du bli stresset av det sant [emoji175][emoji178]
 
Får termin 13 februar istedet for 8 februar regnet fra eggløsning, så da blir det vel 6+0 -5 = 5+1 hvis jeg tenker riktig?[emoji4] Ser i en annen tråd at du også hadde testet, nå må ikke du bli stresset av det sant [emoji175][emoji178]

Jeg er 5+4 (EL-termin) men fikk dessverre 2-3 i dag. Surt ettersom den var veldig nære...
 
Jeg er 5+4 (EL-termin) men fikk dessverre 2-3 i dag. Surt ettersom den var veldig nære...
Kjedelig når en er innstilt på noe annet, så angrer en i samme øyeblikk at en testet [emoji53] du må bare prøve å følge de svarene jeg fikk i tråden her, og så tenker jeg du ser 3+ i morgen Har du tatt høyde for at du kan være noen dager senere enn du tror i forhold til eltermin?[emoji4]
 
Kjedelig når en er innstilt på noe annet, så angrer en i samme øyeblikk at en testet [emoji53] du må bare prøve å følge de svarene jeg fikk i tråden her, og så tenker jeg du ser 3+ i morgen Har du tatt høyde for at du kan være noen dager senere enn du tror i forhold til eltermin?[emoji4]

EL er ganske sikker siden jeg både testet og tempet, men kan vel alltids være +/- 1 dag eller no :confused013
 
Back
Topp