Trenger noen råd...

Therese1986

Elsker forumet
Hmmm... Snuppa har endelig begynt å få tenner.. Og to stk nede syns nå... de har liksom kommer igjennom tannkjøttet... men jeg merker hun har vondt om dagen og i kveld hyl gråt hun når jeg gikk ut fra rommet hennes... det har hun aldri gjort før.. tror dere det er tenna eller ut prøving? Hva ville dere gjort? Lot henne ligge og gråte ei god stund før jeg gikk inn igjen men da jeg gikk ut av rommet var det pån igjen.. hun virket liksom utrøstelig.. men ble bedre når jeg løftet henne opp selvom det kanskje ikke er det lureste man gjør! vurderte og gi paracet i tilfelle de kunne lindret smertene i munn men da sovnet hun etter å ha ligget og sett på uroen sin ei lita stund.. virket som hun trengte noe som kunne få henne til å glemme smertene...

Glad for alle svar[:)]

ORIGINAL: lene78

kan være begge deler det...
men jeg hadde gitt ho en paracet så ser du fort om det er det!!! stakkars lillejenta må jo ikke ligge å ha det vondt ener jeg....
selv sverger jeg til smelteparacet ved tenner - og både hs og de på apoteket har sagt det er helt fint!

Takk for svar! Hun sovnet jo i kveld.. men jeg kjøper nok smelte paracet i morgen.. vet også at noen bruker flytende og pensler på tennene.... lot hun jo ligge og gråte litt er liksom redd det er en utprøving og slk at jeg driter på draget for hun har vært så utrolig flink til nå... men jeg sverger nok til paracet om det er likedan i morgen!

ORIGINAL: lene78

jeg hr fåt beskjed at de ikke er farlige med paracet så lenge det er innenfor det som står på pakka!

husk at du skal a 125 mg - er få apotek som ar det her i byen...

hmm ja... men tror jeg har sett det på et apotek her i byn i allefall...

Vi holder oss til Dentinox(det du smører på gommene) når det er en ny tann på veg-de skal heller ikke ha for mange paracet sier vår HS....[8|]

ORIGINAL: gunnemor

Vi holder oss til Dentinox(det du smører på gommene) når det er en ny tann på veg-de skal heller ikke ha for mange paracet sier vår HS....[8|]

Dentinox er bortkastet her.. funker jo bare i 10 sek...

jeg ville ikke gitt paracet - jeg mener det er unødvendig å gi dersom det ikke er farlig å la være (ved så høy feber at det er fare for feberkramper f.eks). Men vi er alle forskjellige[;)]

har du babyfeeder? en isbit i den er god å sutte på for såre gommer.

Om du skal plukke henne opp (det synes jeg er ok å gjøre siden ho har vondt) bør du ikke la henne skrike lenge for så å plukke opp. Da lærer hun at det hjelper å skrike. plukk henne opp etter bare litt hyl dersom du merker at det er fordi ho har vondt[;)]

Back
Topp