Trenger noen råd!

Fluesopp

Forelsket i forumet
Marsboerne
Vi har helt siden fødsel stelt gutten for kvelden i ca. 6-7 tiden på kvelden, med bad og ekstra styr slik at det skal være noe unikt med det, etter dette legger jeg meg på sofaen med han og har en dyne over han mens jeg ammer. Da slukner han tvert, meen etter en halvtime så våkner han og leter desperat etter puppen, ligger og suger aktivt veldig lenge, men etterhvert begynner han bare å slippe tak i puppen, tar tak i puppen, slipper tak, tar tak.. virker rett og slett ikke helt fornøyd. Da bytter jeg til andre puppen, men dette fortsetter.. så raper jeg han, prøver å bysse han i søvn, men neida.. han er stuptrøtt men nekter å sove! nå sovna han 11, og det er vel rundt dette tidspunktet han normalt sovner på, heldigvis sover han som oftest til 7, slik at jeg får søvn.. hvordan kan jeg få han til å sove tidligere? han er jo bare 2 måneder da..
 
De skal jo egentlig finne søvnen selv, men hvis hun er urolig og sliter med å slappe av bærer jeg henne i bæresjalet. Da sovner hun der, så lar jeg henne sovne der litt før jeg legger henne over i kurven. Funker hver gang!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min styrer sånn med puppen når han er overtrøtt. Å gjerne på kvelden når det er mindre melk. Jeg legger han i senga så han får sove da. I fred og ro. Evt. hvis han fremdeles er sulten gir jeg han noe pumpa melk jeg alltid har på lur.
Man skal vel egentlig bare få de til å fortsette å suge da til de blir fornøyde (pga. produksjonen). Men var så mye tull med amminga med storebror at jeg ikke orker å styre med det. Han får melk på flaske og alle er fornøyde. Så pumper jeg evt. når han har sovna i stedet (hvis det er noe å hente da). Ville definitivt lagt han i seng mens han er mett og våken for få han til å sovne av seg selv. Og før han blir for trøtt, da er det vanskeligere for dem å finne søvnen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Altså i forhold til leggetid og sånn så har jeg best erfaring med begge jentene å bare la dem styre seg inn på et tidspunkt selv, jeg klarer i alle fall ikke å bestemme det for dem, da våkner de bare igjen. Så begge mine har rundt 3mnd alder styrt seg inn på 21.30 omtrent, også flytter vi det sakte nedover derfra.. stresser heller ikke med at de skal finne søvnen selv, de blir flinkere til det etterhvert (mine jenter snakker jeg om altså, ikke sikkert alle tenker sånn )
 
Back
Topp