Trenger noen råd..

LillTrille

Glad i forumet
jeg fikk skåret bort en føflekk på magen (rett under navlen) i våres. Og den har grodd sammen men har en sånn hard klump under som sikkert er arr. Men huden som er oppå er jo så tynn og nå har jeg startet å kjenne at det strekker veldig i denne huden.. Er det noen som har noen råd for å lindre dette litt? Er litt vondt også hvis magen er veldig oppblåst... Og magen blir jo ikke mindre fremover...

Har egentlig ikke peiling. Men kan du ikke spørre på et apotek eller fastlegen din neste gang du skal dit? Har ikke noen andre tips å komme med desverre.

Ta ein telefon til fastlege eller jordmor! Veit ikkje noko anna enn feite kremar med rikeleg fuktigheit.

Er arret smertefullt?

Jeg fjernet en føflekk for to år siden, men pga allergi mot tråden det ble sydd med utviklet jeg et keloid, som er en spesiell arrdannelse. Det er en klump på en måte, og jeg fikk oppfølging med "sårplate" (vet ikke helt hva det er, men tror det var plaster med kortison på).
Halve arret er nå ok, men den andre halvparten er fortsatt vond, så jeg må få behandlet det etter jeg er ferdig med svangerskapet og amminga.

Ville hørt med lege eller jordmor, eller evt apotek. Aderma-krem, bodybutter eller liknende kan sikkert hjelpe litt, men mulig du må ha noe spesialtilpasset

Det strekke liksom i den tynne huden som er rundt arret.. Men det er liksom en klump under ja.. Er det noe man kan behandle etter så langt tid ? Jeg tar en telefon til fastlegen jeg så får jeg høre litt med han;)

Ikke sikkert det må behandles, men mitt arr blir i hvert fall skikkelig smertefullt innimellom (gravid eller ikke), klør og er ømt.
Best å høre med legen ??

Jeg har et arr selv ved siden av navlen og det var hardt før jeg fikk storesøster og det ser faktisk bedre ut etter jeg fikk hun...Mitt strekte seg og ble jevnet mer ut med resten av huden :)
Jeg syntes det gjorde vondt når jeg gikk gravid også!!!

Back
Topp