Trenger noen råd og tips....

Busta76

Andre møte med forumet
Jeg har alltid sagt at før jeg blir gravid så skal jeg være i bra form slik at det ikke blir så hardt å komme tilbake til normalen etter en fødsel. Sånn gikk det nå ikke...
Ikke det at jeg er i direkte dårlig form, men som så mange andre jenter så var det dette med ønske om litt strammere mage og litt mer sprettrumpe...
Jeg har truffet mannen i mitt liv, og vi prøver nå å få laget noen små. Er første måneden nå, så jeg er fryktelig spent. Skal ha mensen på lørdag, men håper jo at den ikke kommer...
OM jeg nå skulle være gravid eller klare å bli det om ikke lenge, så MÅ jeg prøve å holde meg i form under graviditeten. Hva kan jeg/bør jeg trene?? Noen som har gode råd og erfaringer å dele med meg...?
 
Er helt ok å trene mer eller mindre likt som fra tidligere...
Bare ikke det som går helt direkte på magen...
Veldig kjekt med mye turgåing...[;)]
 
Jeg trente som normalt de første 3,5 mnd. Spinning, aerobic og step ( kutta ut hopping), vekttrening ( med litt lavere belastning).. Så gikk jeg over til lange turer og styrketrening uten ekstra belastning ( bruker trimvideoen til Kari Jaquesson[:)]) Føler meg i relativt god form ennå, men man kan ikke forvente at man skal være i toppform gjennom hele svangerskapet hehe. Og de kiloene som skal på, de kommer uansett! Tro meg![:)][;)]
 
Om du er ganske utrent fra foer saa ville jeg begynt med raske gaaturer, sykling, evt en lett aerobic time, yoga og pilates
 
Back
Topp