Trenger noen råd jeg...

betzy

Blir kjent med forumet
Jeg er 7 uker på vei. Og i påsken skal jeg på fjellet.. Er det farlig å stå på slalom? Eller er det for tidlig i svangerskapet til at det er det..?
Og er det noe jeg ikke kan spise eller drikke? (bortsett fra alkohol selvfølgelig)
Hadde min første legetime i dag, men synes det gikk litt fort unna, så fikk lissom ikke spurt om noe særlig..

Håper noen kan gi meg noen råd.. 

du kan titte i en bok som heter noe som "frisk og sunn mamma". der står det mye om sport.
det er mye forskjellige svar man får rundt omkring, men de fleste steder har det stått at det ikke er lurt å stå på slalom. du skal helst ikke falle. men andre steder står det f.eks. at hvis man er en "ridejente" er det ok å ri. man skal ikke begynne på noe nytt og uvant.
spesielt nå som du bare er i 7.uke, må magen få lov til å være litt i fred. det er så mye som skal på plass der inne!

var jeg deg ville jeg heller satset på langrenn, men det er jo opp til deg. kanskje det er best å ringe legen din og spørre om råd. han kjenner deg jo! [;)]

Jeg ville ikke vært bekymret for å stå slalom.....hvis du er nybegynner er det vel litt annerledes.
Kroppen går sin gang, og hvis alt er som det skal være har det ingenting å si om du er i fysisk aktivitet.
Fosteret har det trygt og sikkert inni magen din, og det skal mye til for at det skal skje noe.

Kos deg på slalom, og spis det du vil (ikke spekemat).
Så lenge du har det bra, har babyen det likeså!

Jeg hadde IKKE tatt sjansen på å kjøre slalåm. Detter du på rumpen kan alt "løsne" inni der. Og er det noe gøy å kjøre slalåm hvis man hele tiden er bekymret for å dette? Hvis jeg var deg hadde jeg gått en rolig tur på langrennsski eller plassert meg i solveggen med kakao og appelsin i stedet.

Var på påskeferie på fjellet i fjor då eg var rundt 10-12 uker på vei, sto ikkje på slalom for eg turde ikkje i tilfelle eg skulle dette,eller bli påkjørt.

tror ikke det er farlig med slalom nei, var i finland da jeg var i uke 8, å da sto jeg på snowboard.. legen min sa at det ikke var farlig.. beibien ligger så godt beskyttet at den tåler en del..

Ville ikke tatt sjansen på å stå på slalåm... hva om noen kjører inni deg!

Back
Topp