Trenger noen gode råd :(

tarjaa

Andre møte med forumet
Jeg er mitt oppi et utrolig vanskelig valg, fikk akkurat vite at jeg har sykdommen PCOS.. Og fikk beskjed om at jeg måtte velge, fikk tre uker på meg til å bestemme meg for om jeg vil gå gjennom en behandling for å bli gravid, eller begynner på tabeletter som stagnerer sykdommen. Og velger jeg å ikke bli gravid nå kan jeg risikere å ikke kunne få barn. Jeg ønsker veldig sterkt å få barn. Samboeren min tenker på det økonomiske. Som en vennine av meg sa, du kan spørre hvem som helst som har barn så får du samme svaret, det passer seg aldri økonomisk å få barn. Så vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.. Om noen har noen gode råd til meg blir jeg utrolig glad. Sliter veldig følelsesmessig om dagen.

ORIGINAL: Apple

Hvem er det som har gitt deg dette valget? En gynekolog??

Hvis dere ikke er klar for å få barn nå, er det ikke noe i veien for at du kan gå på p-piller inntil dere blir klar for det. P-piller bidrar til å holde PCOS i sjakk. Dersom du etter det ønsker å bli gravid, er det ikke noe i veoien for at det kan gå bra. Det kan ta litt tid pga sjelden eggløsning, men det er slettes ikke umulig. Det finnes mange måter å få hjelp på, blant annet medikamenter som kan hjelpe deg med å få eggløsning.

Signerer denne ;-)

ORIGINAL: Prøveline

Ja det lurer jeg også på? Kan noen si noe sånn om PCOS? Når jeg fikk vite at jeg hadde detså sa min gyn. at dette var en av de sykdommene som det var minst problem med å gjøre kvinner gravide med :)

Blei litt rotete... håper du skjønner :)

Det var min Gyn. som sa dette, jeg fikk beskjed om at hvis jeg skulle begynne på p-pillen for å stagnere sykdommen kunne det ta laang tid for meg å bli gravid å i tillegg da måtte jeg gå på noen insulin tabeletter for å kunne gå ned i vekt.pga at alle med PCOS har for høyt sukkernivå i blodet. Og for de med PCOS er det økt risiko for å komme i overgangs alderen tidlig alerede ved 30årene [:'(] Men jeg og min samboer har snakket masse om dette, og har bestemt oss for å gå gjennom behandlingen for å bli gravid [:D] Så da får vi se hva som skjer. Men tusen takk for svarene jeg har fått [:)]

Back
Topp