Trenger noen gode råd hær

netteel

Andre møte med forumet
Gutten vårs på 20mnd vil ikke sove om kvelden. Han har egentlig vært vanskelig å legge om kvelden helt fra han ble født. Noen perioder har vært enkle. Nå har han fått vanlig seng, da han bare klatret i sprinkel senga si. Han vil ikke legge seg, kommer bare ut av rommet med en gang vi har gått ut av det. Eneste som hjelper er vis vi sitter der inne å synger, da sovner han. Nå har vi holdt på i 3uker, å vi begynner å bli slitne. Får nesten ingen voksen tid på kvelden. Han legger seg i 7-8tiden, han er trøtt men ikke over trøtt, han sovner ikke før 1-2timer etterpå. Han sover 1.5timer på dagen, han vil sove mer men vi lar han ikke sove mer. Vi kan kan ikke slutte med å la han sove på dagtid da han kommer til å bli helt ferdig og irritabel, han trenger den luren. Noen som har gode råd til va vi skal gjøre???
 
jeg har også en gutt på 20 mnd og jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Han har nesten aldri sovet en natt igjennom, og er veldig sta når det kommer til hva han vil.
det har gått opp og ned hvordan det har gått å legge han om kvelden. Han har hatt perioder som har vært enkle hvor han sovner av seg selv etter en kvarters tid med prating i senga, så er det andre dager hvor han ligger å klager og smågråter om hverandre leeenge før han sovner. Da må vi ofte inn og ut av rommet noen ganger også. Han ligger i sprinkelseng og får ikke stor seng før han blir to, samme som med storebror.
for noen dager siden fant vi ut at siden det ikke virket som han hadde noe vondt eller ubehag så kunne vi bli litt strengere med legginga. Vi går inn innimellon å roer han ned og sier natta, så går vi ut igjen. Dette funket på eldste mann når han var på samme alder og det virker som det funker på han her også. Var utrolig lett å legge han idag.
Men jeg leser det at gutten din nå har vandlig seng siden han bare klatret i sprinkelsengen sin. kanskje det da kunne gått at hver gang han kommer ut eller bare går ut av senga så bærer dere han oppi senga igjen, sier natta og brer over han før dere går ut igjen. Da kjønner han nok også at det er natta. En annen ting som han eldsten min har pleid å hatt i senga si siden han fikk stor seng når han var 2 år er noen leker. Ha det mørkt på rommet med en liten nattlampe på og la han ha noen leker. da kan det hende han blir sittende å leke litt før han sovner søtt i sengen.
det ble litt langt det her, men håper det var til noe hjelp:P
 
Back
Topp