Trenger noen andres synspunkter jeg...

ToPåVei

Betatt av forumet
Jeg jobber fast på et sykehjem, men er så lei og utbrent nå at jeg har veldig lyst til å si opp jobben min og heller ta løse vakter. Jeg trives heller ikke helt der. Det er bare to mnd siden jeg begynte å jobbe igjen etter permisjonen, og jeg er allerede så lei og eier ikke tålmodighet. Nesten litt skremmende...Jeg kommer til å sende inn søknader på andre jobber jeg kunne tenke meg hvis jeg skulle si opp. Men så har jeg og sambo tenkt til å begynne å prøve på et barn til fra sommeren av. Vi har pratet litt om hva vi skal gjøre, men er ikke sikre. Vi har ikke lyst til å utsette prøvingen pga en del ting jeg ikke går nærmere inn på. Og jeg vet ikke om jeg takler å jobbe der fast lenge til, det går så utover privatlivet. Det kan ta lang tid før jeg eventuelt ble gravid. Så hva gjør jeg?

*sier opp jobben og tar løsvakter (står da også fritt til å ta på meg helt andre jobber på dagen). Når jeg blir gravid, kan jeg ta på meg en del vakter og få jobbet inn sånn at jeg er sikret penger i permisjonen.

*prøver å holde ut på jobben så lenge jeg må og håpe på at jeg blir gravid fort

Hva hadde dere gjort?

Vel, som ringevikar ser jeg ikke det helt skumle i å si opp jobben for å ta vakter[;)]
Jeg har vært ringevikar i flere år, og det er alltid mer jobb enn jeg ønsker[:D]

Godt å da kunne stå fri til å ta de vaktene du ønsker....Og til å ta fri når du ønsker[;)]
Permisjonspenger jobber du deg jo opp unasett[:)]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Vel, som ringevikar ser jeg ikke det helt skumle i å si opp jobben for å ta vakter[;)]
Jeg har vært ringevikar i flere år, og det er alltid mer jobb enn jeg ønsker[:D]

Godt å da kunne stå fri til å ta de vaktene du ønsker....Og til å ta fri når du ønsker[;)]
Permisjonspenger jobber du deg jo opp unasett[:)]

Må du jobbe mye helger og kvelder da?

Du må nesten gjøre det du tror vil passe deg best [:D] Er du ikke avhengig av tryggheten med fast jobb ville jeg vært ringe vakt jeg, da styrer du selv og kan takke nei [;)]

Jeg hadde ikke sagt opp før jeg hadde noe annet å gå til. Søk på alt du finner interessant.

Det er jo veldig trygt nå når jeg har fast inntekt. Men skulle det bli dårlig med vakter en periode, så skulle vel det løses på en måte og. Da må det bli mye helger en periode. Det er ingen søkere på stillingene som blir utlyst her i kommunen heller, så jeg tror ikke det skal bli vanskelig. Men jeg frykter litt å ikke kunne vite og...

Hei. Skjønner hvørdan du har det. det er ikke lett. er du avhengig av din inntekt også siden du har et barn og dere ønsker dere fler. bør du ikke slutte. ville søkt på alt det som er ønskelig å håpet på det beste. [;)] 
Det viktigste er ikke slit deg ut, [;)]
hvh Lill

Det er jo 3 mnd oppsigelse, og de fleste jobbene som er å søke på trenger folk gjerne fort. Men hvis jeg skulle si opp, og ombestemme meg før de 3 mnd har gått, kan jeg vel i hverstefall trekke den tilbake?

Back
Topp