Trenger noen ammetips!

scorpio

Elsker forumet
Nå begynner jeg å bli lei...lille snuppa har så vanskelig for å ta puppen riktig!Gaper ikke ordentlig opp og bare leker/smatter på brystvorta.Bruker gjerne mange minutter før hun tar den skikkelig.

Nesten så jeg vurderer å pumpe meg å gi henne fra flaske,men virker så styrete det også.Liksom så kjekt med puppen.

Noen som har noen gode tips jeg kan prøve?
Hvordan får du en uke gammel baby til å gape skikkelig opp?

Eg hadde samme problemet med Tobias og var så sliten at eg orka ikkje å "slosst" med han kver gang han skulle ha mat, så eg prøvde brystskjold. Det tok han med eingang, så da har eg fortsatt med det. Har ikkje hatt problem etterpå.

Det sleit jeg å med i begynnelsen og da passet jeg på at brystvorta blei litt "stiv" og lekte litt med den på overleppa hennes så lerte hu at hun måtte åpne munnen orgentlig. Og når hun bare suttet på den så tok jeg puppen ut av munnen og da gapte hu høyt og gjerne grein litt men da var det lett å putte den orgentlig inn igjen og hun suttet riktig.

Du får ha masse lykke til så ordner det seg nok etterhvert skal du se[:)]

ORIGINAL: scorpio

Nå begynner jeg å bli lei...lille snuppa har så vanskelig for å ta puppen riktig!Gaper ikke ordentlig opp og bare leker/smatter på brystvorta.Bruker gjerne mange minutter før hun tar den skikkelig.

Nesten så jeg vurderer å pumpe meg å gi henne fra flaske,men virker så styrete det også.Liksom så kjekt med puppen.

Noen som har noen gode tips jeg kan prøve?
Hvordan får du en uke gammel baby til å gape skikkelig opp?

hun blir nok flinkere etter hvert skal du se! vi sleit i begynnelsen også, men plutselig gikk det av seg selv[;)]

Velkjent problem! Jeg sliter forsatt litt med dette. Prøvde å bruke skjold, men merker at han får i seg alt for mye luft og blir mer urolig.

Vi var på Ammepoliklinikken på Bærum sykehus i går (tilbud til alle som har født der), og da fikk vi diskutert dette med jordmoren. Hun bekreftet dette med skjold og luft (så hvis han er plaget med luft fra før, så bør man være veldig forsiktig med å bruke skjold, i hvert fall ta det ut etter noen sekunder når den verste tørsten er tilfredsstilt).

Det hun gjorde for å få han til å ta ordntlig, er rett å slett dytte hodet hans forsiktig mye nærmere brystet mitt. Jeg prøvde dette i går og i dag, og synes det hjelper.

M

Back
Topp