Trenger motivasjon!

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Jeg så tråden om røykeslutt, og nå kjenner jeg at jeg trenger litt oppmuntring og motivasjon. Vær så snill og ikke slakt meg nå!

Jeg sluttet et par mnd før jeg ble gravid med lillegutt (ble gravid i mars 2017), og det gikk greit nok. Tøft, men det gikk.
Men etter han kom og har hylt hver kveld fra 3mnd og til nå (roet seg en stund nå, men nå har spetakkelet startet igjen) så sliter jeg. Jeg kjenner bare til trangen til å ta en røyk og roe nervene mens hylingen står på som verst. Dette tenker jeg veldig mye på...

Han sliter med forstoppelse og dermed luftsmerter. Det hjalp en stund med laktulose, men nå virker det som det er på vei tilbake og nå kommer jeg til å gå på en smell! :(

Om du tenker etter, tror du det blir noe bedre om du tar en røyk? Vil du ikke heller få 10 min pause alene mens noen andre tar babyen?

Røyken er nemlig ikke en venn og den roer heller ikke ned nervene, det som roer nervene er å få en puste pause, røyken kan gjøre ting verre, som en bjørnetjeneste siden man blir avhengig av nikotinen igjen og sannsynligheten for å føle seg mer stresset er høy.

I begynnelsen når jeg slutta å røyka ga jeg ungen til mannen når det var som verst og tok med en pause på lik linje som om jeg skulle tatt en røyk, fikk klarnet opp i hode og det hjalp utrolig godt

Slenger meg på de over her.

Og les artikkelen på VG nå der de har avslørt fakta om røyk i Norge. Det bør være en motivator i seg selv... Og selvfølgelig babyen som skal vokse opp med en frisk mor.

Lykke til, dette klarer du! [emoji106]

Jeg vet jo innerst inne alt dette dere skriver, og vet at det egentlig smaker pyton :p jeg klarer bare ikke helt å minne meg på det når hylingen står på for fullt, og han holder på for 2-3time i strekk :sorry: men takk for ord som jeg tar med meg i kampen videre, for ja, det er en kamp mot røyken :Heartred

Jeg vet jo innerst inne alt dette dere skriver, og vet at det egentlig smaker pyton :p jeg klarer bare ikke helt å minne meg på det når hylingen står på for fullt, og han holder på for 2-3time i strekk :sorry: men takk for ord som jeg tar med meg i kampen videre, for ja, det er en kamp mot røyken :Heartred
Skjønner deg godt. Noen tar seg en røyk, noen tar seg 200 gram melkesjokolade selv om de allerede veier 25 kg for mye. Det viktigste er at man finner noe man kan "trøste seg med". Javel, det er ikke sunt. Men hva trenger du? Det er det bare du som vet.

Jeg tenker på hvor jævlig det er med nikotinsjokk, da gir lysten på røyk og snus seg ganske så fort.
I tillegg så kan du tenke på at samsoving ryker og at babyen vil merke det.

Gi ungen laktulose fast og be mannen ta i et tak[emoji85][emoji106]

Heier på deg :-)

Prøv å få hjelp fra andre, slik at du kan ta deg en liten spasertur og få noen minutter for deg selv. Og hva du enn gjør: Ikke ha røyk tilgjengelig "i tilfelle du får lyst på". Vanskelig å røyke hvis man ikke har røyk:p (Kanskje tåpelig tips, men det hjelper for meg når det kommer til sjokolade og digg.)

Heier på deg :)

Prøv å få hjelp fra andre, slik at du kan ta deg en liten spasertur og få noen minutter for deg selv. Og hva du enn gjør: Ikke ha røyk tilgjengelig "i tilfelle du får lyst på". Vanskelig å røyke hvis man ikke har røyk:p (Kanskje tåpelig tips, men det hjelper for meg når det kommer til sjokolade og digg.)
Syns det er et godt tips :D det går fint på dagtid, men når kveldene kommer og han hyler så kjenner jeg på trangen :shy:

Stakkars deg! Du er sterk og flink ❤️ Å ha baby som gråter og makker er utrolig slitsomt..
en blir så sliten av å ikke få sove nok.
Be strong! Dette klarer du..

Få mannen eller mamman din til å hjelpe deg så du får sovet eller får litt tid til deg selv. Ta deg en lang dusj og gjør noe godt for deg selv ❤️❤️

Om du sprekker og tar en røyk gjør ingenting, du kan alltid slutte igjen.

Men tror du kommer til å bli veldig stolt av deg selv om du klarer dette uten røyk

Snakk med legen din, du må kanskje øke dosen? Skifte til Movicol?
Ja, kan hende det :) Bare liker ikke å løpe ned dørene der, da jeg ikke er så fornøyd med vikaren som er der (vært der flere ganger den siste tiden og dyttet på for henvisning til sykehuset) :sorry:

Nå er det vanen du savner? Du veit at en røyk gir deg fred i noen minutter? For å ta deg en røyk må vel noen andre se til babyen som skriker? Hva om du knyter på deg skoene, og går deg en tur på 15 min? Nyt frisk luft, se opp på himmelen og nyt stillheten! Lag deg nye vaner. De sier at ved avhengighet, så må den erstattes med noe annet i en periode, lag den en my «uvane» :) her ble snusen kutta for 2 år siden, og tyggis inn! Funka så bra at jeg ikke savner snus lengre, har forsøkt en og d var ekkelt! I tillegg har jeg null hull o tennene! Vinn-vinn!

Nå er det vanen du savner? Du veit at en røyk gir deg fred i noen minutter? For å ta deg en røyk må vel noen andre se til babyen som skriker? Hva om du knyter på deg skoene, og går deg en tur på 15 min? Nyt frisk luft, se opp på himmelen og nyt stillheten! Lag deg nye vaner. De sier at ved avhengighet, så må den erstattes med noe annet i en periode, lag den en my «uvane» :) her ble snusen kutta for 2 år siden, og tyggis inn! Funka så bra at jeg ikke savner snus lengre, har forsøkt en og d var ekkelt! I tillegg har jeg null hull o tennene! Vinn-vinn!
Ja, vanen. Eller, jeg tror liksom at en røyk skal roe meg ned når hodet koker, selv om jeg vet at bare å sette seg ut noen minutter eller gå en liten tur hjelper godt nok! :) det er jo lenge siden jeg sluttet, men har hatt to ganger jeg har sprukket og det smakte jo fælt :sorry:
Samboer er hjemme i permisjon enda, så han er jo alltid her på kveldene, så vi bytter på å sitte med lillegutt når han styrer. Ikveld har det foreløpig gått fint, så ikke hatt noe trang. Men det har noen kvelder startet ved 23tida, så er spent :nailbiting:

Heier masse på deg!

Storebror i huset slet også med luft i magen, husker vi gikk masse rundt om nettene, da det eneste som hjalp var å ligge på magen, i armene våre..

(Husker noen sendte meg denne en gang vi snakket om dett; hjelper jo egentlig ikke så mye, men synes den er fin :) https://herviewfromhome.com/the-nights-are-so-long/ )

Back
Topp