Trenger mme+flaske hjelp!

Durken

Forumet er livet
Har bare brukt ferdig blandet mme til nå, men kjøpte i går pulver...

Bak på pakka står det: Kok vann, avkjøl til 70 grader
spørsmål 1: hvordan vet jeg det er 70 grader varmt?
Tilsett pulver i flaske
Hell i det oppvarmede vannet
Rist
dette skjønner jeg [;)]

Avkjøl til spisetemparatur
spørsmål 2: Hvordan skal jeg avkjøle melken?

Spørsmål 3: Vi tar mange pauser i måltidet, pga rap og trøtt baby. Skifter bleie noen ganger også.
Kan jeg da varme opp igjen melken hvis den har blitt for kald mens vi holder på?

Spørsmål 4: Har kjøpt MAM flasker, syns de er veldig gode, men de søler veldig når man varmer melken i vannbad.
Noen med tips til hvordan man evt varmet morsmelk i de flaskene?

Jeg kan fortelle åssen jeg gjør det med mam flasker og andre flasker.

Jeg koker vann i vannkokeren. Lar det avkjøle litt der før jeg fyller opp flaskene med ønsket mengde. ( Nå bruker jeg 150 ml vann pr flaske og 5 skjeer nan.) Så setter jeg på lokk på flaskene og setter de i kjøleskapet. Når mini er sulten tar jeg flasken ut av kjøleskapet og varmer i micron. 40 sek i vår micro, men her må du prøve deg frem, effekten på microene varierer. Så putter jeg oppi pulver. Rister og melken er klar til servering. Er så lettvindt atte.[:)]

Melken skal IKKE varmes oppigjen på nytt.

ORIGINAL: Krølla82

Jeg koker vann i vannkokeren. Lar det avkjøle litt der før jeg fyller opp flaskene med ønsket mengde. ( Nå bruker jeg 150 ml vann pr flaske og 5 skjeer nan.) Så setter jeg på lokk på flaskene og setter de i kjøleskapet. Når mini er sulten tar jeg flasken ut av kjøleskapet og varmer i micron. 40 sek i vår micro, men her må du prøve deg frem, effekten på microene varierer. Så putter jeg oppi pulver. Rister og melken er klar til servering. Er så lettvindt atte.[:)]

Men på denne, SMåfolk, skal pulveret i 70 graders vann. Det er jo ikke spisetemperatur...
Kan man holde melken varm mens man spiser da?

ORIGINAL: Durken

ORIGINAL: Krølla82

Men på denne, SMåfolk, skal pulveret i 70 graders vann. Det er jo ikke spisetemperatur...
Kan man holde melken varm mens man spiser da?

70 grader, det høres merkelig ut. Jeg har aldri varmet vannet opp til så høy temp før jeg putta pulveret oppi. Jeg har aldri prøvd småfolk mme, kun hipp og nan,men  jeg er sikker på at småfolk pulveret blandes like godt ut i spisetemp også.

Jeg har alltid hatt kokt vann på flasker i kjøleskapet (hvis jeg skl blande 150ml, så har flaska i kjøleskapet inneholdt 120ml). Når vi skl blande så setter jeg på vannkokeren, når den er ferdig heller jeg oppi de 30ml....da har vannet en veldig bra temperatur (prøv deg frem). Oppi med pulveret og voila[:D] Dette har jeg gjort i 11 mnder, ungen har ikke tatt noe skade av det. Har aldri brydd meg om tempen som står på pakka. Jeg har også varmet opp melka 1 gang etter blanding noen ganger, men ikke mer enn 1.

ORIGINAL: Durken

Har bare brukt ferdig blandet mme til nå, men kjøpte i går pulver...

Bak på pakka står det: Kok vann, avkjøl til 70 grader
spørsmål 1: hvordan vet jeg det er 70 grader varmt? Har ALDRI hørt om erstatning som skal varmes ved 70 grader. Eg trudde næringen i melka blei ødelagt da..
Tilsett pulver i flaske
Hell i det oppvarmede vannet
Rist
dette skjønner jeg [;)]

Avkjøl til spisetemparatur
spørsmål 2: Hvordan skal jeg avkjøle melken? Du kan eventuelt la den stå i kaldt vann litt eller holde den under springen.

Spørsmål 3: Vi tar mange pauser i måltidet, pga rap og trøtt baby. Skifter bleie noen ganger også.
Kan jeg da varme opp igjen melken hvis den har blitt for kald mens vi holder på?
Du kan ikkje varme den opp igjen, men viss du holder den varm så er den holdbar i opp til 2 timer! Men ALDRI varm den opp igjen! Viss du må skifte bleie så kan du sette flaska i et varmt vannbad slik at den HOLDER seg varm.

Spørsmål 4: Har kjøpt MAM flasker, syns de er veldig gode, men de søler veldig når man varmer melken i vannbad.
Noen med tips til hvordan man evt varmet morsmelk i de flaskene?
Har aldri hatt dette problemet med flaskene, sikker på at bunnen er helt tett?

Det går nok bedre etterhvert! Erstatning er et H...... for det er så masse som må ordnes og fikses i ebgynnelsen, men til slutt går det av seg selv! [:D][:D] Lykke til!!

Tusen takk for svar [:)]

Back
Topp