Trenger man kjøredress/vogndress?

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Jeg går gjennom alle klærne vi har nå bare for å ha noe å gjøre rett og slett og fordi jeg må ta det nå når formen er fin. Så finner jeg sånn type nærmere 10 vogndresser/kjøredress i str 50 til 74.
Kan ikke huske at jeg har brukt vogndress på de andre og tenker derfor, er det nødvendig?
Jeg kommer til å ta vare på de som har betydning for oss men ellers tenker jeg at de andre kan jeg gi vekk nå når jeg ser gjennom alt. Har sett de har sånn tynn ulldress i merket tom og trine hos sparkjøp så jeg tenker jeg skal kjøpe to sånne, da de er såpass tynne men likevel ull også kan de da ha de på seg med bare en ullbody/ullstrømpebukse under oppi den voksi posen som skal være i vognen og brukes i bilstolen :-) Hva er deres erfaringer med kjøredress/vogndress? Har dere hatt dette før til tidligere barn evt skal dere ha det til den lille nå?

Vi har ikke brukt det på vår novemberbaby. I vogna brukte vi ullbody/bukse rett i posen og det var nok, samme i bilen. Men hun er ganske varm av seg da, så det kan jo være greit å se det an. Men med lammeskinn/ullpledd i bunnen av vogna, dunpose og trekket over bagen så har ikke vi, selv på de kaldeste dagene, hatt behov for ekstra ullklær i vogna

Tenker du på bilstolpose? :) vi hadde det til frøkna, hun er født i februar. Vi syntes den var veldig praktisk, trenger ikke kle på mer enn vanlige inneklær og putte oppi posen, bare å åpne den når bilen er blitt varm. Og man slipper de ekstra isolerende lagene man ikke skal ha i bilstolen med tanke på sikkerheten. Veldig kjekt når man fraktet hun litt ute fra bil til dit vi skulle også :)

Kommer til å bruke det denne gangen også.

Ser jeg leste litt fort :p vi har aldri hatt begov for egne sånne dresser i hvertfall, pose og vanlige klær oppi, evt et teppe over man kan ta av og på ved behov :)

Svigermor strikker en bilpose, så tenker jeg at vi bare har et pledd eller ei dyne i bilen, kjøper ingen kjøredress eller vogndress :-)

Tenker du på bilstolpose? :) vi hadde det til frøkna, hun er født i februar. Vi syntes den var veldig praktisk, trenger ikke kle på mer enn vanlige inneklær og putte oppi posen, bare å åpne den når bilen er blitt varm. Og man slipper de ekstra isolerende lagene man ikke skal ha i bilstolen med tanke på sikkerheten. Veldig kjekt når man fraktet hun litt ute fra bil til dit vi skulle også :)

Kommer til å bruke det denne gangen også.

Ser jeg leste litt fort :p vi har aldri hatt begov for egne sånne dresser i hvertfall, pose og vanlige klær oppi, evt et teppe over man kan ta av og på ved behov :)

Bilstol pose har vi kjøpt som vi skal bruke i vognen, den er ull og bomull. Det er sånn voksi move pose. Tenkte mer i vognen men vi er blitt enig om å kjøpe to sånne ulldresser fra Tom og Trine på spar kjøp og ha oppi vognpose evt en dress fra janus. Har alltid teppe utenpå posen uansett og som oftest vogntrekket. Tar vare på de dressene som de tre andre har hatt så får vi se hva vi gjør med de :-)

Vi har ikke brukt det på vår novemberbaby. I vogna brukte vi ullbody/bukse rett i posen og det var nok, samme i bilen. Men hun er ganske varm av seg da, så det kan jo være greit å se det an. Men med lammeskinn/ullpledd i bunnen av vogna, dunpose og trekket over bagen så har ikke vi, selv på de kaldeste dagene, hatt behov for ekstra ullklær i vogna

Dette jeg også tenker. De to minste har vært veldig varme av seg spesielt gutten. Tenker at vi kjøper en sånn ulldress fra Tom og Trine sin serie på spar kjøp og har en body og strømpebukse evt på de under den også opp i posen. Pleier ikke være sånn altfor gale kaldt her i Bergen, skjeldent under -10

Vi hadde ull body og Ullstrømpebukse pluss hjemmestrikk stort sett i voksiposen :)

Vi fikk i gave en dress (med armer) Prøvde den et par ganger, men armene gjorde det bare klumpete. Det var heller ikke uttak til sele, så det klippet jeg til selv. Hun er født i Juli da, så hun var ganske stor da det var kaldt nok til å bruke.

Har bestilt en pose nå til 249 kr på Jollyroom. Kommer til å bli brukt maks 3-4 mnd tenker jeg, så da gikk vi for en billig en. (Er 50% nå, så den koster egentlig 499)

Back
Topp