Trenger litt tips! (litt lang)

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Som noen har fått med seg så har jeg ei venninne som nylig mistet. Hun mistet ifjor (november), i uke 31.
Jeg har ett godt forhold til henne, og føler jeg burde (og vil) fortelle henne at jeg er gravid før hun ser det på Facebook. Men, problemet er hvordan skal jeg gå frem?
Jeg sier det nok via sms. Noen synes det er upersonlig, men jeg har telefonskrekk så jeg ringer kun i nødstilfelle! Dette vet vennene mine, så ingen reagerer på at jeg sender sms om ting.

Hva skal jeg skrive? Er så redd hun blir sur/sint :(

Sorry litt lang..

BV-app! :)

Vanskelig.... Ei slik god venninne blir nok glad for at du er gravid :) Send henne ei mld hvis du føler det er riktig :)

bare fortelle det rett ut akkurat slik du føler det :) selv om det er et veldig sårt tema, så tror jeg nok hun vil bli glad på dine vegne, og hun skjønner jo at man ikke blir gravid med vilje "kun for å såre en annen" om du skjønner hva jeg mener, så får dere heller luftet ut temaet, jeg vil tro hun heller kan reagere om man prøver å holde det skjult over lengre tid :P

bare fortelle det rett ut akkurat slik du føler det :) selv om det er et veldig sårt tema, så tror jeg nok hun vil bli glad på dine vegne, og hun skjønner jo at man ikke blir gravid med vilje "kun for å såre en annen" om du skjønner hva jeg mener, så får dere heller luftet ut temaet, jeg vil tro hun heller kan reagere om man prøver å holde det skjult over lengre tid :P
Tusen takk for svar! :)
Ja, jeg tenker også at det er verre hvis jeg "skjuler" det! Får fatte mot å sende henne en melding snart :)

BV-app! :)

Jeg ville avventet!!!!
Jeg har en venninne som har prøvd siden august i fjor, og etter vi mistet Aron så gikk jeg å håpet på at hun ikke skulle bli gravid før meg (stygt å tenke, med tanke på hun er en av mine beste venninner, men jeg ble drålig av tanken) Heldigvis ble jeg gravid før henne og nå håper jeg hver dag hun skal ringe å fortelle om at hun også har blitt gravid.
Men hvis din venninne ikke har planer om å prøve å bli gravid igjen med det samme, så er det gjerne greit å bare si det.
Si det som det er. at du syns det er vanskelig å fortelle henne at du er blitt gravid men at du vil hun skal høre det fra deg før hun hører det fra noen andre.

Nå kjenner du din venninne, og det gjør ikke jeg. men slik ville jeg hatt det, bare spør " mor med liten spire", du aner ikke hvor lettet hun var av at hun fant ut at hun også var gravid, men uken etter meg! selv om vi har termin samme dag!!

Det med graviditet var et kjempe sårt tema for meg etter jeg mistet lille og det er det nok for henne også, men hvis du velger å si det så vær ærlig med hva du føler men velg ordene med omhu <3
Lykke til

Men jeg vil legge til at jeg vil ikke tro hun blir sur eller sint.
Hun kan syns det er sårt, men innerst inne blir hun glad på dine vegne. og grunnen til at det er sårt er fordi hun har opplevd det hun har men også kanskje i fryk for at dere skal oppleve det samme

Back
Topp