trenger litt tips.. ang eksem og klær

heges79

Elsker forumet
Sitter her og tenker på de kalde vinterdagene som så fort kommer.. Oliver har atopisk eksem.. Og bør derfor ikke bruke ull innerst. Bomull er jo det verste leser jeg overalt...Vil jo ikke at han skal fryse.. er det flere her med barn som har eksem.. Hva gjør dere?

Ja, vi sliter med det samme, både jeg og Lilja har atopisk eksem.
I fjor merket jeg etterhvert at ren ull ble et mareritt for Lilja, hun klødde hele tiden og det var tydelig ubehagelig. (Jeg kan heller ikke bruke det).
Men hun kunne bruke de ullbodyene/longs'ene som hadde bomull/superundertøy innerst. Har kjøpt flere av de nå i år også, og håper hun fortsatt tåler dem. Selv har jeg ullundertøy fra Devold med et superundertøylag innerst, og disse er utrolig gode! Anbefales på det sterkeste! Jeg har prøvd MYE ull opp gjennom tidene der folk har hevdet at jooo da, dette er HELT kløfritt. Noe det har vist seg å ikke være... [8D]

Sebastian har også atopisk eksem og han tåler kun de som har synetisk inne. Devold og Joha er merkene som jeg bruker. Cubus har også noe blanding, men den tåler han av en eller annen grunn ikke...

Devold er nokså dyrt, joha ligger på samme pris som name it eller janus...

vår gutt tåler ikke ull og har atopisk eksem. jeg bruker superundertøy på han. kjøper HH sin og har kjøpt det på europris. vi har fått en helt annen unge etter ALL ull innerst mot huden var borte. trenger ikke smørre han lengere ( mot 2 ganger om dagen før )

Back
Topp