Trenger litt sympati...

Ane81

Gift med forumet
Har vært borte hos besteforeldrene mine i helgen, og kom hjem i ettermiddag (bursdagen min i dag) der jeg fant et brev i postkassa med avslag på søknad om barnehageplass[:o] Snuppa var èn av 40 som ikke fikk plass.

Nå vet vi ikke hva vi skal gjøre, det haster for meg å få jobb, men uten bhg.plass kan jeg jo ikke jobbe. Ikke har vi råd til å leve på èn inntekt, ikke har vi familie som kan hjelpe oss med snuppa og ikke har vi bodd her så veldig lenge slik at vi kjenner til noen dagmammaer. Spurte på helsestasjonen tidligere om de kjenner til noen dagmammaer i tilfelle, men ingen visste om noen...[&:] Og det værste er at vi har ganske liten leilighet og ikke noen uteplass hverken her eller i nærheten som snuppa kan kose seg på[&o] (Det er sikkert et lite håp fortsatt at kanskje vi finner noen som kan passe henne eller vi mirakuløst får en plass allikevel, men i værste fall må vi selge leiligheten og flytte). Vet det er flere i samme situasjon, men allikevel...

Bryr meg ikke sånn supermye om bursdagen min altså, men syns det var litt stusslig å få avslag akkurat i dag[&o]

Trenger littegranne sympati nå kjenner jeg...

Huff det var trist!
Grattis med dage forresten!
Du skal få en stor trøste klem av meg[:)]

Håpe det ordner seg med bhp!

ORIGINAL: edvine

Huff det var trist!

[:)]

Tusen takk jenter![:)] Det ordner seg nok på et eller annet vis, ble bare litt deppa.

Æsj, så kjipt!!!
Du har all min sympati, men det burde jo være mulig å skaffe seg en dagmamma? Gjennom avisa eller noe?
Det fikser seg nok skal du se[:)]

( Og gratulerer med dagen)

ORIGINAL: Emmeline

Huff så kjedelig da, trodde Vestby hadde full dekning jeg. Men håpet er ikke ute helt enda da, kan jo hende noen takker nei og du får tilbudet deres, det er jo både 2. og 3. opptak.

Jo, de hadde det i fjor tror jeg, men ikke for de små i år[&:] Krysser fingrene for at det er noen som ombestemmer seg ja[;)]

Pst!

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=7591139

ORIGINAL: *Ludde*

Jada disse Follo kommunene kan det [:@] Vi fikk avslag for noen uker siden. Her (Ås) er det BARE 190 på venteliste. Heldigvis kommer kommunen til å opprette en brakke barnehage som ta 100 barn så håper håper håper vi kommer inn der. Jeg synes utrolig synd på deg for kjenner veldig godt til problemet. Jeg har to forslag. Heng opp lapper rundt om i sentrum og på helsestasjonen at du ønsker dagmamma til barnet ditt og hold intervju av de som melder seg. Det gjorde en venninne. Ellers så prøv å se om i ditt distrikt etter familiebarnehager. Er noen av dem rundt omkring her i Ås i alle fall. Sikkert noen i Vestby også. Krysser fingrer og tær for at det ordner seg for deg!

Takk for oppmuntring. Og all sympati til deg også! Follo ja[&:][>:][:'(] Vet hva jeg skal gjøre imorgen ja! Blir nok rimelig opptatt...[;)]

Huff det var trist!

Kan du søke i omkringliggende kommuner da? Vet ikke hvor du jobber, men feks Moss? Der er det ganske god dekning. Når skulle du hatt plassen fra, forresten?

ORIGINAL: *MiniSatan*

Kan du søke i omkringliggende kommuner da? Vet ikke hvor du jobber, men feks Moss? Der er det ganske god dekning. Når skulle du hatt plassen fra, forresten?

Blir vel nødt til å prøve oss der ja. Ingen plasser i Ås vet jeg. Skulle hatt plass senest fra bhg.start 16. august. Da har mannen eller jeg hatt ulønnet permisjon nesten 1 mnd allerede...

Huff det var trist!

gratulera med dagen :D
hadde du budd her så eg bur skulle eg vært dagmamma for snuppo de [:D] håper du finner noen som kan passe ho for deg.. lykke til [:D]

ORIGINAL: bagheera

huffda så trist[&o]
gratulerer så mye med dagen i dag[:D]
håper det vil ordne seg for dere, ikke noe kjekk situasjon nei.

Huff det var trist!

ORIGINAL: christina87

gratulera med dagen :D
hadde du budd her så eg bur skulle eg vært dagmamma for snuppo de [:D] håper du finner noen som kan passe ho for deg.. lykke til [:D]

Takk[:)] Sier ifra hvis vi flytter jeg[;)][8D]

Det eneste som fungerer er å MASE på barnehagene. Ring, møt opp og vis genuin interesse for å ha barnet der. Mas hull i hodet på de, og trygle og be om plass.. Da hender det at ting plutselig ordner seg allikevel. Søsteren min er førskolelærer, og jobber i barnehage. Hun ga meg tipset. Har også fått avslag, men har litt mer tid på meg til å mase[8|]

æsj da, ane!![&o] men gratulerer med dagen, forresten!

krysse fingrene for at noen takker nei...det er jo ofte at listene forandrer seg etter første opptaket...
*håpehåpe*

Huff det var trist!

Back
Topp