Trenger litt støtte og gode ord tror jeg

Catsy87

Andre møte med forumet
Jeg er 36år og min mann og jeg venter vårt første barn.
Vi ble sendt til rikshospitalet forrige torsdag da baby viste seg å ha 3.25mm nakkefold. Noe spm vistnok var litt i overkant. (Var da 12uker) jeg fikk tilbud om diverse prøver og valgte morkake prøve. Var ingen fan av akkurat det men kom meg igjennom. Nå sitter jeg å venter på svar og føler at jeg blir mer engstelig for hver dag. Den lille tvilen bitte bitte lille tvilen jeg hadde når jeg tok prøven er blitt større og jeg begynner å ha litt problemer med å slappe av og fokusere.
Har lest så mye forskjellig og håper noe andre her kanskje har opplevd lignende og alt har vært fint
:(
 
Det må være tungt å vente og sitte med denne usikkerheten. Har dere tatt NIPT også og fått svar på den? Så ellers alt normalt ut?
 
Det må være tungt å vente og sitte med denne usikkerheten. Har dere tatt NIPT også og fått svar på den? Så ellers alt normalt ut?
Nipt droppet vi siden morkakeprøven er mer nøye. Ifølge fosterdiagnostikk var alt annet fint. Det var bare nakken som hadde avvik
 
Hei, fortykket nakkefold er kun en indikasjon, og trenger ikke bety at noe er galt heldigvis. Det er en forhøyet risiko for kromosom-avvik, men barnet kan også være helt friskt :Heartred vet om andre som har fått helt friske barn etter liknende funn. Og jeg kjenner også noen som har fått barn som har Downs syndrom, men hvor alt så helt fint ut på ultralyd.
 
Hvor lang tid tok det før du fikk svar på prøven? Måtte ta nipt test i dag pga avvik på nakkefolden. Krysser alt jeg har for alt er bra med lillegull i magen
 
Må være skummelt og stå i, denne usikkerhetenSender dere varme tanker damer, dere som venter på svar❤️
 
Back
Topp