trenger litt råd..

entil?

Forumet er livet
datteren min har IKKE vært i form idag. Bare ligget i fanget mitt eller vært sutrete.
Har ikke villet spist noe spesielt heller. Har prøvd å få i henne drikke. Men drikker bare noen slurker..
Gav henne mmei 18 tiden og da kastet hun opp alt hun har drukket og spist idag. Stod DEN spruten utover gulvet..:(
Er livredd for dehydrering..

Nå sovnet hun i armene mine uten å ha drukket/spist noe til kvelds..
Hva skal jeg gjøre? legge henne eller vekke henne for å spise?

I tillegg har hun hatt masse diarè idag. Sånn hvitaktig/gjennomsiktig som luktet veldig spesielt..nesten som søt youghurt.

Lurer på om hun reagerte på risengrøt hun fikk igår!`??

dytt

Jeg hadde ringt legevakten, små barn dehydreres så fort... Bedre å være på den sikre siden...

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Hvor gammel er hun?

hun er 11 mnd

ORIGINAL: ^mammatil2^^

ORIGINAL: Marcen

Jeg hadde ringt legevakten, små barn dehydreres så fort... Bedre å være på den sikre siden...

sign.og passe på at bleien blir våt. kansje vekke henne litt innimellom å prøve å få i henne litt vann?

HAr vært tørre bleier i hele dag.
Har jo byttet ofte pga diareèn. Men ikke lagt merke til at hun har tisset noe mye idag..

ORIGINAL: ^mammatil2^^

ORIGINAL: Marcen

sign.og passe på at bleien blir våt. viktigeste er å få i henne vann. vekke henne litt innimellom for og prøve å få i henne.

Dehydrering skjer ikke på minuttet, men over flere dager. Hvis hun nettopp har fått det, så la henne sove, og få i henne væsje når hun våkner, hold henne unna melk, gi henne vann, saftis, saft, frukt etc. Hold øye med henne i løpet av morgendagen at bleiene er tisset i / våte, og bruk skjønn/fornuft - dvs. vet du selv at du ikke har fått i henne væske på over 1 døgn, så dra på legevakten.

visst hun har reagert på grøten så er hun sikkert bra til i morgen, gutten min
hadde oppkast og diare i 1 uke når han var 11 mnd, drakk nesten ingenting og var helt fin når han var frisk igjen.. så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å tilby væske så ofte så mulig å sett det ann litt..[:)]

Sånn har vi ofte hatt det her.
Saftis og frukt er tingen for å få i min væske hvertfall.
Om ikke det går, bruk en sprøyte og gi hun ca 5 ml vann/juice hvert 5 min.
Lettere å bare sprøyte inn i munnen enn å ta det på en skje også er det ofte litt gøyere også.

SMÅ BARN TÅLER VÆSKETAP DÅRLIG. DEHYDRERING KAN UTVIKLE SEG I LØPET AV FÅ TIMER. DA ER DET SNAKK OM BARN OPP TIL CA 3 ÅRS ALDEREN.
HAR HUN FEBER? HVIST HUNHAR DET ER FAREN FOR DEHYDRERING ENDA STØRRE.

eg ville ringt legevakt bara for sikkerhetens skylt.

BARN UNDER 1 ÅR TERENGER CA 1 LITER VESKE I DØGNET
BARN OVER 1 ÅR TRENGER 1-2 LITER VÆSKE I DØGNET, DET AVHENGER AV ALDER.

ORIGINAL: Junemamma

SMÅ BARN TÅLER VÆSKETAP DÅRLIG. DEHYDRERING KAN UTVIKLE SEG I LØPET AV FÅ TIMER. DA ER DET SNAKK OM BARN OPP TIL CA 3 ÅRS ALDEREN.

hun har ikke feber..
Fikk akkuart i henne 180 ml sukkervann

ORIGINAL: Kal-El

Dehydrering skjer ikke på minuttet, men over flere dager. Hvis hun nettopp har fått det, så la henne sove, og få i henne væsje når hun våkner, hold henne unna melk, gi henne vann, saftis, saft, frukt etc. Hold øye med henne i løpet av morgendagen at bleiene er tisset i / våte, og bruk skjønn/fornuft - dvs. vet du selv at du ikke har fått i henne væske på over 1 døgn, så dra på legevakten.

Det er jo heller ikke snakk om å løpe ned på LV, men ta en tlf.. Få noen råd.. Siden hun tross alt ikke har observert urin og avføringen er uten farge... Er enig i sunn fornuft, men det skader ikke å ringe... Men de aller minste tar det forresten ikke flere dager...

Jeg hadde nå hvertfall ringt... Bedre med en gang for mye enn for lite synes nå jeg...

ORIGINAL: Junemamma

BARN UNDER 1 ÅR TERENGER CA 1 LITER VESKE I DØGNET
BARN OVER 1 ÅR TRENGER 1-2 LITER VÆSKE I DØGNET, DET AVHENGER AV ALDER.

Signerer denne!!!!!!

om du tror barnet ditt er dehydrert er det jo bare å ta en telefon.
hvist ikkje kan du la det vente. gi henne drikke i små porsjoner.

Back
Topp