Trenger litt råd

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei❤️
Jeg har mistet før 2 ganger og både venner og familie og jobben fikk med seg det. Den første var uke 5. Så ventet jeg med å fortelle den andre til jeg var uke 13. Jeg fortalte når jeg passerte uke 12. Så mistet jeg i uke 13-14.

Men nå er jeg usikker. Får dårlig samvittighet når jeg blir borte fra jobb og når mine nærmeste kollegaer spør. Føler kan ikke lyve. Hva anbefaler dere :/ er så redd for at det skal spre seg.

jeg tenker å ikke gå på jobb. Jeg er helsepersonell og har svæææært nær kontakt med pasienter. Redd for corona og. Ikke bare derfor men har veldig vondt i korsryggen, svimmel og trøtt hele tiden. Usikker på om fastlegen vil sykemelde meg.
jeg må i tillegg sette lutinus 3 ganger daglig. Og ligge etter det.
Men er også engstelig for å miste igjen. Jeg vil ta det med ro denne gangen. Hva anbefaler dere?

:smiley-angelic003

Last edited:
Det er en påkjenning å gå å være bekymret, kanskje det er lurt å sykemelde seg fra jobb så du slipper den bekymringene der i tillegg:Heartred

Takk søte dere. Jeg tørr ikke spørre fastlegen. Hun er så streng :/ tenk om hun sier ja da kan sjefen tilrettelegge! jeg vil ta all forholdsregler denne gangen. Jeg har så og si aldriiii fravær og egenmeldinger. Så hun burde vite at jeg er ærlig. Har time på mandag. Få se hva hun sier:nailbiting:

sniker litt..
Jeg har mistet fem ganger på rad, dette er 6 svangerskapet. Ble sykemeldt fra uke 6 og til uke 16. Da begynte jeg på jobb (helse) med tilrettelegging men etter en dag på jobb ville ikke jordmor ta sjansen og søkte om svangerskapspenger. Så nå er jeg på jobb noen timer i uka av fri vilje bare for å se folk og komme meg ut av huset. Da hjelper jeg litt på kjøkkenet og legger dosetter. Ikke noe pasientkontakt eller løft eller stress og mas.
Det har ikke vært vanskelig å få sykemelding med min forhistorie og har legen din litt mellom ørene så vet han eller hun hvor farlig stress hos mor kan være for fosteret og hjelper deg med sykemelding hvis du ønsker det.

nå er jeg straks i uke 18 - det er lenge siden jeg har kommet så langt.. så jeg krysser fingrene for at alt går bra for deg også ❤️

sniker litt..
Jeg har mistet fem ganger på rad, dette er 6 svangerskapet. Ble sykemeldt fra uke 6 og til uke 16. Da begynte jeg på jobb (helse) med tilrettelegging men etter en dag på jobb ville ikke jordmor ta sjansen og søkte om svangerskapspenger. Så nå er jeg på jobb noen timer i uka av fri vilje bare for å se folk og komme meg ut av huset. Da hjelper jeg litt på kjøkkenet og legger dosetter. Ikke noe pasientkontakt eller løft eller stress og mas.
Det har ikke vært vanskelig å få sykemelding med min forhistorie og har legen din litt mellom ørene så vet han eller hun hvor farlig stress hos mor kan være for fosteret og hjelper deg med sykemelding hvis du ønsker det.

nå er jeg straks i uke 18 - det er lenge siden jeg har kommet så langt.. så jeg krysser fingrene for at alt går bra for deg også ❤️
Takk søte deg for lange svaret ditt.
nå ble jeg litt usikker. Får man mindre lønn ved å gå på sykemelding? Og hva er forskjellen mellom den og svangerskapspenger?
Ikke at det betyr noe. Jeg vil helst prioritere helsa men ble nysjgjerrig. Ja håper hun forstår dette!

gratulerer så mye forresten❤️ Skjønner veldig godt hva du tenker på. Håper det går bra med oss alle sammen♥️

Takk søte deg for lange svaret ditt.
nå ble jeg litt usikker. Får man mindre lønn ved å gå på sykemelding? Og hva er forskjellen mellom den og svangerskapspenger?
Ikke at det betyr noe. Jeg vil helst prioritere helsa men ble nysjgjerrig. Ja håper hun forstår dette!

gratulerer så mye forresten❤️ Skjønner veldig godt hva du tenker på. Håper det går bra med oss alle sammen♥️
Sykemelding er jo hvis du er syk.. min diagnose er habituell abort. Minuset med sykemelding er jo at den varer kun et år så bruker du den i 9 mnd så har du lite å gå på etter svangerskapet hvis du skulle bli syk i permisjonen feks. Nav betaler også bare ut feriepenger for 12 av ukene. Jeg har tariffavtale på jobb (det har sikkert du og hvis du jobber i offentlig helsevesen) så jeg får lønn og feriepenger som normalt fra arbeidsgiver. Så for meg går det mest på å ikke bruke opp rettighetene mine. Svangerskapspenger kan man ha rett på om arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg og arbeidet kan medføre fare for fosteret. Ikke deg. Derfor er begrunnelsen fra jordmor for meg at jobben og hele stituasjonen jeg er i er så stressende at det kan føre til økt risiko for at fosteret tar skade av det, og at jobben ikke klarer å tilrettelegge godt nok for å unngå det.
Bare spør om det var uklart men jordmor har god peil på dette og ofte mer enn lege :)
Hos meg samarbeider lege og jordmor godt også noe som er til min fordel :)

Men du får ikke mindre lønn altså.. :)

Men du får ikke mindre lønn altså.. :)
Å ja. Jeg jobber offentlig men turnus. Så lønna varierer litt fra mnd til mnd. Har en fastlønn med tilleggene varierer. Så sykepenger er full lønn uansett?
Er svangerskapspenger full det og?

Sorry er helt blakk når det gjelder sånne da jeg har så og si sjelden jeg har vært borte fra jobb. Null peiling om sykemeldinger

Å ja. Jeg jobber offentlig men turnus. Så lønna varierer litt fra mnd til mnd. Har en fastlønn med tilleggene varierer. Så sykepenger er full lønn uansett?
Er svangerskapspenger full det og?

Sorry er helt blakk når det gjelder sånne da jeg har så og si sjelden jeg har vært borte fra jobb. Null peiling om sykemeldinger
Det skal utgjøre det samme ja :)
Jeg jobber og turnus med tillegg men det er gjennomsnittsberegnet så jeg får det samme hver mnd :)

Det skal utgjøre det samme ja :)
Jeg jobber og turnus med tillegg men det er gjennomsnittsberegnet så jeg får det samme hver mnd :)
Så herlig♥️ Tusen takk for god forklaring
Da ber jeg om sykemelding med det første så skal jeg se hva jordmor sier når jeg bestiller time hos henne. Kan de også søke svangerskapspenger?

Så herlig♥️ Tusen takk for god forklaring
Da ber jeg om sykemelding med det første så skal jeg se hva jordmor sier når jeg bestiller time hos henne. Kan de også søke svangerskapspenger?
Jordmor kan søke om svangerskapspenger ja :)
Masse lykke til - håper det går veien for deg nå ❤️

Takk søte dere. Jeg tørr ikke spørre fastlegen. Hun er så streng :/ tenk om hun sier ja da kan sjefen tilrettelegge! jeg vil ta all forholdsregler denne gangen. Jeg har så og si aldriiii fravær og egenmeldinger. Så hun burde vite at jeg er ærlig. Har time på mandag. Få se hva hun sier:nailbiting:
Det første jeg tenker er at hvis du er misfornøyd med legen din, burde du bytte til en du er mer komfortabel med :)

Det første jeg tenker er at hvis du er misfornøyd med legen din, burde du bytte til en du er mer komfortabel med :)

jeg snakket med ho. Det første hun sa til meg var at sykemeldinger vil uansett ikke hjelpe en graviditet til å gå veien!!! Jeg prøvde å forklare situasjonen godt men hun er så streng. Jeg har nesten ingen fravær på jobb og spurt om sykemelding kun når jeg mistet med senabort forrige gang(1 uke ekstra).
Ja men er så redd for å finne en enda dårligere fastlege. Orker ikke begynne fra scratch igjen :( men mannen sier også det samme. Bør heller bytte og prøve lykken

D
jeg snakket med ho. Det første hun sa til meg var at sykemeldinger vil uansett ikke hjelpe en graviditet til å gå veien!!! Jeg prøvde å forklare situasjonen godt men hun er så streng. Jeg har nesten ingen fravær på jobb og spurt om sykemelding kun når jeg mistet med senabort forrige gang(1 uke ekstra).
Ja men er så redd for å finne en enda dårligere fastlege. Orker ikke begynne fra scratch igjen :( men mannen sier også det samme. Bør heller bytte og prøve lykken
Det høres jo nesten ikke ut som det kan bli verre. Og hvis du har en så ignorant lege som kommer med et sånt utsagn, så hadde jeg blitt provosert :o jeg håper du finner en ny og bedre en :D

D

Det høres jo nesten ikke ut som det kan bli verre. Og hvis du har en så ignorant lege som kommer med et sånt utsagn, så hadde jeg blitt provosert :eek: jeg håper du finner en ny og bedre en :D
Jeg skulle nå finne en jordmor så finner jeg at min kommune har ikke jordmor lenger og har flytta til annen by 1 time unna. Forsøkte å dra til Lillestrøm som er 15 min med tog isteden men de nekter å ta meg inn og :(

Jeg skulle nå finne en jordmor så finner jeg at min kommune har ikke jordmor lenger og har flytta til annen by 1 time unna. Forsøkte å dra til Lillestrøm som er 15 min med tog isteden men de nekter å ta meg inn og :(
Herregud og mye motgang du skulle møte. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor noen får det tidlig og andre bare blir nektet!! Men jeg stemmer fortsatt for å prøve å bytte fastlege og ta det derfra. Bytter du nå har du ny lege 1. juli.

Back
Topp