Trenger litt råd

Bkno8980692

Blir kjent med forumet
Hei, har en baby på snart 2 mnd, jeg og barnefar var ikke sammen under svangerskapet. Til nå har barnefar vært hær for samvær hver helg men kjenner nå at det er litt slitsomt. Vet samvær ikke er «for meg» men jeg må jo være hær jeg og. Så jeg sa at vi kan ha samvær annenhver helg istedet, men det ville ikke han. Føler det er slemt å si at han ikke får møte barnet sitt mer enn det men jeg skal jo ha ett liv utenom jeg også. Trenger sårt litt råd
 
Du har ike muligjet å pumpe litt melk og så la dem være alene en ettermiddag den uka han ikke er der? Du får deg noen timer du kan bruke på egentid. Og ha får vært litt alene med barnet. Selvfølgelig hvis du føler deg trygg på det. ☺️ Lykke til.
 
Du har ike muligjet å pumpe litt melk og så la dem være alene en ettermiddag den uka han ikke er der? Du får deg noen timer du kan bruke på egentid. Og ha får vært litt alene med barnet. Selvfølgelig hvis du føler deg trygg på det. ☺️ Lykke til.

signerer denne :)
 
Støtter forslaget om annenhver helg og et ettermiddagssamvær den andre uka, men jeg syns babyen er alt for ung til å være alene med barnefar over en lengre periode enn 1 - 2 timer.

Har dere vurdert å ta en samtale på Familievernkontoret? Kan være greit å prate sammen hos en nøytral part og kanskje komme frem til en avtale om eventuell gradvis opptrapping av samværet også.
 
Skulle ønske jeg kunne latt de være alene, men han er ikke vant me babyer så jeg føler meg ikke komfortabel med å la de være alene med mindre jeg er i ett annet rom. Bruker å spare litt rydding og bretting av klær til han skal komme, så jeg har noe å gjøre og de får litt egen tid. Men det blir jo ganske fort ferdig Har sagt til nå at det egentlig ikke passer i hverdagene fordi da må han komme etter jobb. Han bor ett stykke unna så det blir litt ute på kvelden, og etter en lang dag med å være «på» for henne er jeg sliten og ønsker egentlig ikke besøk (igjen, jeg vet at det ikke er for meg men). Men burde jeg si ja til det alikevell? Er veldig fersk på alt dette så jeg vet jo ikke hvor mye som er for lite eller hvor mye som er «vanlig»
 
Får dårlig samvittighet av å si at han ikke får se henne når han vil, men føler jeg liksom må ta litt vare på meg også. Å ha en lørdag der jeg ikke trenger å «ta imot besøk» er gull vært uansett om jeg har andre planer eller ikke. Nei huff, det blir vell litt lettere når hun blir litt større å han kan ta henne med seg ut å leke
 
Skulle ønske jeg kunne latt de være alene, men han er ikke vant me babyer så jeg føler meg ikke komfortabel med å la de være alene med mindre jeg er i ett annet rom. Bruker å spare litt rydding og bretting av klær til han skal komme, så jeg har noe å gjøre og de får litt egen tid. Men det blir jo ganske fort ferdig Har sagt til nå at det egentlig ikke passer i hverdagene fordi da må han komme etter jobb. Han bor ett stykke unna så det blir litt ute på kvelden, og etter en lang dag med å være «på» for henne er jeg sliten og ønsker egentlig ikke besøk (igjen, jeg vet at det ikke er for meg men). Men burde jeg si ja til det alikevell? Er veldig fersk på alt dette så jeg vet jo ikke hvor mye som er for lite eller hvor mye som er «vanlig»
Du har ikke pc eller nettbrett med viaplay Netflix osv på? Legg deg i senga og nyt og se en seri eller film. Benytt anledningen til og gi deg selv spa behandling og lang luxus dusj. Etterhvert kan du jo gå en liten tur. Osv ☺️ trenger jo ikke være oppi dem. Jo mer de er sammen jo mer vandt blir de av hverandre. :)
 
Du har ikke pc eller nettbrett med viaplay Netflix osv på? Legg deg i senga og nyt og se en seri eller film. Benytt anledningen til og gi deg selv spa behandling og lang luxus dusj. Etterhvert kan du jo gå en liten tur. Osv ☺️ trenger jo ikke være oppi dem. Jo mer de er sammen jo mer vandt blir de av hverandre. :)
Jo det går, men ikke enda. Han klarer ikke bytte en bleie uten veiledning enda, pluss at snuppa enda spiser hver halvtime-time. Da han var hær forrige gang begynte hun å gråte og han gjorde ikke annet enn å se på meg, så føler jeg må være tilgjengelig. Tipsene dine er planen down the line, men enda føler jeg ikke det er ett alternativ..
 
Du har min fulle forståelse for at dette er vanskelig.
Men du må huske at baby etterhvert skal være alene og overnatte hos far, kanskje før du og barnet egentlig er klar for det. Altså vil en god og trygg relasjon så tidlig som mulig mellom barn og far være det aller beste for alle parter. Jeg anbefaler dere å skrive en avtale på familievernkontoret. Der vil dere få hjelp til å sette opp en avtale til barnets beste. Jeg ville tenkt at det beste ville vært en dag i uken og annenhver helg lørdag eller søndag.
 
Men altså, hva gjør han hos deg i helgene om han ikke er i stand til å skifte en bleie engang?

Jeg hadde aldri taklet å ha x boende hos meg hver eneste helg, syntes faktisk at du er fantastisk som i det hele tatt vi ha han hjemme hos deg annen vær helg.

Snakk med familievernkontoret, kanskje dem har noen forslag.
 
Back
Topp