Trenger litt råd

Tannfeen*

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg regner med dette ikke er en ukjent situasjon, så tenker jeg henvender meg her.

Idag har vi vært på 3D ultralyd og vi synes det var kjempestas å kunne se den lille. Besteforeldrene var i ekstase av å kunne se bildene og begynte raskt å lure på hvem den lille ligner på.

Så til sakens kjerne.. den vordende tanten som får sitt første tantebarn responderte med at babyen var utrolig stygg. Ja jeg forstår at det er rart med sånne bilder, de er kornete og mye rare strukturer. Jeg forstår også at det ikke er nødvendigvis ment på denne måten, likevel blir jeg faktisk litt meg. Det er nok mine hormoner som gjør meg ekstra sårbar.

Jeg synes jo de fleste babyer ser helt like ut i starten, men jeg synes likevel hver enkelt baby er et mirakel i seg selv. Bare trenger litt råd for hvordan man best kan ta dette innover seg. Jeg vet hun gleder seg til tantebarnet kommer, men den kommentaren kunne hun spart seg for..

Så ufølsomt og lite hyggelig sagt! Totalt unødvendig... skjønner at du ble lei deg, som du sier bidrar hormoner også til at man tar ting ekstra ille opp. Men uansett, sånn sier man da ikke! Er det din søster?

Håper du klarer å tenke at det var en dum og ubetenksom kommentar fra henne. Babyen din er sikkert helt nydelig ❤️ Klem

Huff, det var utrolig ubetenkt av henne! Personlig synes jeg alle slike 3D bilder ser helt merkelige ut. Men når de kommer ut er det jo ingenting som er vakrere!

Ja det kunne hun virkelig spart seg. Det var stygt og utrolig frekt sagt.

Så ufølsomt og lite hyggelig sagt! Totalt unødvendig... skjønner at du ble lei deg, som du sier bidrar hormoner også til at man tar ting ekstra ille opp. Men uansett, sånn sier man da ikke! Er det din søster?

Håper du klarer å tenke at det var en dum og ubetenksom kommentar fra henne. Babyen din er sikkert helt nydelig ❤️ Klem
Huff, det var utrolig ubetenkt av henne! Personlig synes jeg alle slike 3D bilder ser helt merkelige ut. Men når de kommer ut er det jo ingenting som er vakrere!
Ja det kunne hun virkelig spart seg. Det var stygt og utrolig frekt sagt.

Det er min svigersøster.
Tror nok det er mest mine hormoner som gjør meg så sårbar. Enig i at de 3D bildene kan se veldig merkelige ut, men man synes jo selvfølgelig at det er helt fantastisk å kunne se babyen sin før den kommer til verden.

Og ja jeg klarer heldigvis å tenke at det var bare ubetenksomt og dumt. Tror ikke hun mente noe direkte slemt med det

Hadde noen sagt det samme til meg hadde jeg nok blitt både sint og lei meg så det er en helt normal reaksjon tenker nå jeg. Hormonene hjelper jo ikke akkuratt på heller. 3D kan jo ofte se litt merkelig ut, men man sier da ikke til noen at babyen dems er stygg. Forhåpentligvis var det ikke ment på noen vondt måte, men lite gjennomtenkt er det iallefall

Har man ikke noe fint å si så trenger man ikke si noe! Hadde noen sagt det til meg hadde jeg blitt temmelig overraska...! Uhøflig rett og slett.

Hadde noen sagt det samme til meg hadde jeg nok blitt både sint og lei meg så det er en helt normal reaksjon tenker nå jeg. Hormonene hjelper jo ikke akkuratt på heller. 3D kan jo ofte se litt merkelig ut, men man sier da ikke til noen at babyen dems er stygg. Forhåpentligvis var det ikke ment på noen vondt måte, men lite gjennomtenkt er det iallefall

Har man ikke noe fint å si så trenger man ikke si noe! Hadde noen sagt det til meg hadde jeg blitt temmelig overraska...! Uhøflig rett og slett.

Det er jeg også oppdratt til å leve etter. Ble veldig sjokkert av den kommentaren. Sitter enda litt i.. Hadde gledet meg masse til idag siden vi endelig skulle få se den lille, men dette var litt skår i gleden.. menmen, forsøker å tenke at når baby kommer har pipa en annen lyd.

Så utrolig ufint! Vi tok også 3D ultralyd denne uken og om noen hadde sagt at babyen var stygg hadde jeg blitt lei meg jeg også.

Jeg tenker litt at når man gir fra seg slike kommentarer så må man tenke på hva man vil oppnå med det. Og i med den kommentaren oppnår man jo ingenting annet enn å såre!

Er hun veldig ung?

Så utrolig ufint! Vi tok også 3D ultralyd denne uken og om noen hadde sagt at babyen var stygg hadde jeg blitt lei meg jeg også.

Jeg tenker litt at når man gir fra seg slike kommentarer så må man tenke på hva man vil oppnå med det. Og i med den kommentaren oppnår man jo ingenting annet enn å såre!

Er hun veldig ung?

Ja, jeg lurer også på hvilken effekt det egentlig er ment å ha.. Hun er 22 år. Hun har mange venninner med barn, men er selv mest opptatt av å jobbe og tjene penger. Ellers virker hun veldig spent på å få bli tante, bare synes det var litt unødvendig å si akkurat det da.. Når vi hadde gledet oss masse til dette og vi er jo selvfølgelig helt i ekstase av alt som er relatert til babyen vår.

Høres ut som noe mine barn på 8 og 13 kunne sagt :p jeg viste dem flere bilder av 3D på nettet, og begge syntes det var litt ekkelt. Yngste sa at han ikke ville se mer fordi han kom til å få mareritt :hilarious: begge to syntes der var veldig gøy å være med på ultralyd etterpå og se med egne øyne. At babyene var særlig vakre på bildene synes egentlig ikke jeg heller, men man ser jo fordi alle "klumpene" og forstyrrelsene på bildet, og da ser man noe vakkert :) ❤ forstår godt at noen kan synes det ser rart og stygt ut, men man trenger jo ikke si det høyt :p
Ville glatt oversett den kommentaren, og bare tenkt at hun er uvitende og ganske ung, og nok ikke tenkte seg helt om.
Ikke bruk energi på sånn :)

Høres ut som noe mine barn på 8 og 13 kunne sagt :p jeg viste dem flere bilder av 3D på nettet, og begge syntes det var litt ekkelt. Yngste sa at han ikke ville se mer fordi han kom til å få mareritt :hilarious: begge to syntes der var veldig gøy å være med på ultralyd etterpå og se med egne øyne. At babyene var særlig vakre på bildene synes egentlig ikke jeg heller, men man ser jo fordi alle "klumpene" og forstyrrelsene på bildet, og da ser man noe vakkert :) ❤ forstår godt at noen kan synes det ser rart og stygt ut, men man trenger jo ikke si det høyt :p
Ville glatt oversett den kommentaren, og bare tenkt at hun er uvitende og ganske ung, og nok ikke tenkte seg helt om.
Ikke bruk energi på sånn :)

Takk for svar. Ja jeg synes jo selvfølgelig det ser merkelig ut med slike bilder, men som du sier man trenger ikke si alt høyt. Mobiliserer energien et annet sted.

Back
Topp