Trenger litt råd

bakemamma

Elsker forumet
Føler meg så utrolig dum her jeg sitter...

Skal tilbake til jordmor den 20, og da skal vi sende henvisning til UL, tidlig UL.
Men jeg er overbekymra nå, og vil gjerne sjekke om det står bra til. Har hatt en del smerter, men er usikker på om alt er luftsmerter. Sliter med oppblåst og hard mage deler av døgnet.
Symptomene mine er her enda, men det var de begge gangene jeg mistet også.

Kan jeg ringe inn til gyn på sjukehuset selv og legge fram bekymringene? Har jo vært der begge gangene med SA, og sist gang var jeg innlagt...
Eller vil dette bare bli altfor dumt?

hva er det værste svaret du kan få..? :) Ingenting er for dumt! :) Bedre å ringe en gang for mye! Og det er godt å få sjekket opp bekymringene sine! Krysser fingrene for at alt er OK, og at du slipper å bekymre deg mer! Men ta den telefonen, og forklar ståa! :)

Jeg ville gått via fastlegen eller legevakten,slik at de evt tok den tlf til gyn. Alt er nok i orden,krysser fingrene for det!:)

Takk begge to :-)
Da skal jeg få nervene under kontroll lenge nok til å snakke rolig og saklig ;-)

Siden du hadde SA er det lurt å ringe og få alt sjekket sånn at du blir mindre bekymret - bekymringen er ikke sunn for den lille i magen :) Jeg syns ikke det er en smule dumt å ringe! :D Just do it! ;D Ellers håper jeg at alt er i orden :)

gullkua skrev:
hva er det værste svaret du kan få..? :) Ingenting er for dumt! :) Bedre å ringe en gang for mye! Og det er godt å få sjekket opp bekymringene sine! Krysser fingrene for at alt er OK, og at du slipper å bekymre deg mer! Men ta den telefonen, og forklar ståa! :)

Helt enig med denne :) Bedre å spørre for tidlig en for sent, og ingen spørsmål er for dumme. Med din historikk er det ikke rart du trenger litt ekstra bekreftelse :)

Takker for alle svar :-)

Ringte gyn, men de kunne ikke ta meg inn uten henvisning fra lege eller legevakt. Legen min hadde selvfølgelig gått for dagen, men det hadde uansett kunne tatt ett par dager. Orka ikke ringe legevakta, så har bestemt meg for å vente til mandagen.
Har nemlig ikke mer magevondt, så tror nok det bare var luft alikevel. Og kvalmen har vært sterkere i kveld enn tidligere. I tillegg har brystene blitt skikkelig vonde nå.

Er fremdeles kjempe bekymra, men siden det ikke er tegn til blod, så burde jeg prøve å klare meg til jeg eventuellt kan ringe jordmor. Hu er mer forståelsesfull enn legen min.

Dette er ikke dumt i det hele tatt.
Ta en telefon til fastlegen din imorgen, og be om en henvisning til ultralyd.
Jeg gjorde det, og fikk det - og jeg har ikke engang opplevd noen aborter før... Du har (i mine ører) en enda større grunn til å få det innvilget.

Og dessuten tror jeg alt går bra, og du får en baby i april

Imogene:
Gjorde det i mai, rignte fastlegen, og da sa han at jeg måtte slutte å tenke sånn. Og bare noen uker etter endte jeg på sjukehuset med SA. Og i tillegg hadde det vært over lenge da. Så hadde han sendt meg på tidlig UL da, så kunne jeg fått ut restene tidligere.
Derfor er jeg litt skeptisk med å ringe han denne gangen. SAmbo skal ti lhan uansett på fredag, så kan hende jeg lister meg inn å hører med han da..

Etter den behandlinge jeg fikk nå i mai, så har jeg faktisk ikke sagt fra at vi mista en gang. Kun til jordmor... Det er nesten så jeg vil bruke en annen lege under svangerskapet...

Sånn.. Da lånte jeg noen minutter av legetimen til sambo. Denne gangen hørte legen på meg, og skal sende henvisning for tidlig UL i dag. Nå håper jeg bare at det ikke blir for lenge å vente på svar/time.

Skal også tilbake til jordmor om halvannen uke, og det hadde vært fint å kunne sagt at nå går det bra.

Så bra at du fikk henvisning så får vi håpe at du snart får en time, så du slipper å bekymre deg. Masse lykke til.

Fikk avslag på tidlig UL gitt.... Bare fordi legen min ikke skrev noe særlig i henvisninga. Han nevnte kun at jeg hadde hatt to SA, og ville gjerne ha tidlig UL. Er det mulig?!?
Jeg ba han skrive at jeg endte på sjukehuset sist gang pga store smerter. T begge gangene hadde det vært over allerede nå, og blødningene kom ikke før ett par uker etter. Men neida...
De på gyn sa at jeg hadde hatt bedre sjangse til å få UL hvis dette hadde stått i henvisninga.

Er en smule sint og oppgitt på legen nå, og selvfølgelig har han nå tatt ferie!
Er jaggu glad jeg skal til jordmor på tirsdag, for da skal hu få lov til å sende en skikkelig forklaring på hvorfor jeg vilha det konstantert om det er noe der.

Men kan du ikke bare bestille deg en privat UL time. Så får du jo nesten time på dagen tror jeg.

Dunn skrev:
Men kan du ikke bare bestille deg en privat UL time. Så får du jo nesten time på dagen tror jeg.

Hadde jeg bare hatt råd så.... :-(

Æsj altså, sender deg en klem jeg. Ikke lett for deg skjønner jeg.
Jeg hadde jaggu mast EN GANG til, til en ny lege.Ikke gi deg

Back
Topp