Trenger litt råd her...

*Vipsen*

Gift med forumet
Celine sluttet med bleie i sommer, og det har gått helt fint både hjemme og i barnehagen siden det.
Altså, uhell skjer, men det har vært lite av det - og ihvertfall de siste månedene.

Men nå før jul, begynte hun plutselig å tisse på seg i barnehagen. Ikke bare en eller to ganger, men opptil flere ganger HVER dag. Men hjemme er det aldri uhell i det hele tatt.

Sa ifra til barnehagen at de måtte passe på at hun gikk på do litt oftere, men når jeg hentet henne sa de at hun hadde vært vanskelig å få til å gå på do, og de virkelig måtte sloss for å få hun dit.

Synes det er så rart at hun hjemme springer på do så fort hun kjenner hun må tisse, mens hun i barnehagen nærmest må bæres inn på do i protest, og at hun heller tisser på seg framfor å gå på do. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg... Gode råd mottas med takk!

uff så slitsomt da!
Vet ikke om jeg har så mange tips å komme med jeg, men bruker de belløningssytem når hun går på do? -klistremerker?

hva om du lager et slik system hjemme? hver dag hun har vært tørr i banehagen får hun klistremerke og belønning ettr såså mange?

følg henne selv på do i barnehagen hver morgen og hver ettermiddag og skryyyt masse når hun tisser

ellers aner jeg ikke[:-]

De har ingen belønningssystem i barnehagen, nei. Jeg har prøvd å ha det her hjemme, og da går det bra noen få dager før det sklir ut igjen...[&o]

Tenkte jeg skulle ta det opp med ped.lederen på avdelingen, for vi kan ikke fortsette å ha det slik.

ta det opp med ped.leder=)
har ingen råd jeg. her går det fint... aner ikke

Hei.Her har vi det på akkurat samme vis for tiden...Tisser seg ut 1-2 x i b.hagen og gjerne 1 x hjemme....Det er bare bitte litt tiss,men likevel...Vi har gjort alt og prøvd alt av tips...Tenker at de har slike perioder alle sammen.Har iallefall hørt om flere som har holdt på slikt,og så har det gått over av seg selv...Aner ikke hvorfor de er sånn...mulig oppmerksomhet...markere noe,aner ikke,men nå har jeg gitt opp.Hun går jo på do selv og skifter truse osv og tar på ny,så hun får bare holde på sånn nå,så får jeg se hvordan det utvikler seg....-Men for å si det sånn,jeg er DRIT lei!!!Og v.maskinen vasker tissetruser hele dagene[8D][&:]Håper det gir seg snart,for hun var jo så flink før...

vi har ooplevd det samme her ikke hver dag men putselig kommer hun hjem med tre skift som må vaskes etter en dag.
>Jeg pleier å sjekke om hun har urinveisinfeksjon,hun har hatt det før.

har akkurat det samme problemet her.
Tisser seg ut i barnehagen spesielt når han er ute.
Gidder sikkert ikke gå inn på do når han er opptatt med leken så vi har begynt med bleie igjen når han er ute. Må nesten det for han sier ikke ifra og da blir han fort kald etter å være våt en stund.
Snakka med han i går om at jeg lover å kjøpe klistermerker hvis han er flink fremover å gå på do og da fløy han på do med èn gang. Ville ha lynet macqueen klistermerker så nå må jeg ut å prøve å finne det [;)] Håper det hjelper!

Takk for gode råd! Tror faktisk jeg skal få sjekket henne for urinveisinfeksjon jeg.
De siste dagene har hun klaget over at det gjør vondt å tisse, så da er det greit å få det sjekket.

Back
Topp